Toate modelele Volkswagen viitoare vor avea comenzi fizice pentru cele mai importante funcții, a declarat șeful departamentului de design, Andreas Mindt, scrie Autocar UK.
Firma germană a fost criticată în ultimii ani pentru că a mutat multe dintre comenzile esențiale din automobilele sale de la butoane și cadrane fizice la ecranul tactil de infotainment. Volkswagen a introdus, de asemenea, „glisoare” haptice sub ecranul tactil pentru încălzire și volum și a început să utilizeze panouri haptice în locul butoanelor pentru comenzile montate pe volan.
Mai recent, firma a reintrodus butoanele fizice pe volan, iar Mindt a declarat că se angajează să reintroducă butoanele fizice, începând cu versiunea de serie a conceptului ID 2all care va sosi anul viitor.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
„De la ID 2all încolo, vom avea butoane fizice pentru cele mai importante cinci funcții – volumul, încălzirea pe fiecare parte a mașinii, ventilatoarele și lumina de avarie – sub ecran”, a declarat Mindt. „Acestea vor fi în fiecare mașină pe care o vom produce de acum înainte. Am înțeles acest lucru.
„Nu vom mai face niciodată, niciodată această greșeală. Pe volan, vom avea butoane fizice. Nu vom mai ghici. Există feedback, este real, iar oamenilor le place acest lucru. Sincer, este o mașină. Nu este un telefon: este o mașină”.
Mindt a declarat că VW va continua să ofere mașini cu ecrane tactile, în parte datorită noilor cerințe legale care, la fel ca în SUA, vor cere ca toate mașinile să aibă o cameră de mers înapoi.
„Există o mulțime de funcții pe care trebuie să le oferiți în anumite zone, astfel încât ecranul va fi mare și veți găsi o mulțime de conținut HMI [interfața om-mașină] în profunzimea sistemului”, a adăugat el. „Dar cele cinci lucruri principale vor fi întotdeauna pe primul strat fizic. Asta este foarte important”.