Cei 4,47 km de pe lotul 4 Cernica – Pantelimon de pe Autostrada A0 București Nord poate fi inaugurat în 2025 dacă se îndeplinesc simultan trei condiții, afirmă Asociația Pro Infrastructura.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Contractul cu constructorul român UMB pentru acest lot a fost semnat în 31.08.2020. Prima autorizație de construire a fost emisă în aprilie 2023 și cea de-a doua, cea mai importantă, abia în aprilie 2024 care cere execuție în 18 luni, deci termen de finalizare: octombrie 2025.

Asociația Pro Infrastructură susține că „este extrem de greu să fie respectat și să avem o inaugurare în 7 luni de zile”.

Analize Economedia

om robot industria automotive
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie

Totuși, Asociația susține că sfârșitul anului este încă în cărți dacă:
„1. În perimetrul ariei protejate a Lacului Cernica, restricțiile de mediu nu vor afecta masiv procesele tehnologice în decursul anului și vor permite constructorului să execute (aproape) orice fel de lucrări la podul peste lac. Ori vor fi ignorate de antreprenor și autorități.
2. UMB va aloca suficiente forțe pe acest ciot unde are două structuri foarte lungi. Și în 2025 este peste capacitate, fiind angrenat pe A7, A3, A1, DEx12, DEx6 dar și pe A8 unde a intrat recent în teren, toate scadente în 2025 și 2026.
3. Vecinii chinezi de la CCECC vor termina lotul 3, având în vedere că nu există nod prevăzut între Autostrada A0 și DN3, nici pe contractul cu UMB, nici pe cel al chinezilor. Există desigur și soluția alternativă: o conexiune provizorie în DN3, arată API.

Lotul 4 de pe A0 București Nord continuă primul lot al A0 Sud (lotul Alsim Alarko care s-a deschis anul trecut) și se va conecta la Pantelimon cu lotul 3 Nord pe care îl vor construi chinezii de la CCECC.