Circulația pe Tronsonul 4: Colonești – Pitești al al Drumului Expres Craiova – Pitești ar putea fi deschisă la începutul sezonului estival, estimează secretarul de stat în ministerul Transporturilor, Ionel Scrioșteanu. El a prezentat pe pagina sa de Facebook stadiul lucrărilor pe această porțiune:
“Este vorba despre diferența de 12 km de drum expres cuprinsă în continuare de la nodul rutier Albota până la nodul rutier de legătură cu Autostrada București – Pitești #A1, care fac parte din pachetul de primăvară – vară de drumuri de mare viteză pe care le dăm în trafic în prima parte a anului acesta.”, a spus Scrioșteanu.
Pe acest segment, antreprenorul se află în următorul stadiu, a precizat el:
– pe sensul de mers Craiova – Pitești a fost așternut parțial ultimul strat de asfalt (uzură);
– continuă lucrările de așternere a asfaltului pe ambele căi;
– stația pentru producerea asfaltului este amplasată in organizarea de santier și funcționează la capacitate maximă;
– se lucrează la montarea parapetului în zona mediană și cea laterală;
– se lucrează la toate structurile existente;
– se lucrează la sistemul de iluminat;
– se execută lucrări de regularizare ape.
– până la sfârșitul acestei luni, va începe executia pilei centrale apoi se vor monta grinzile aferente pasajului principal peste A1.
“Având în vedere mobilizarea foarte bună a antreprenorului, estimez ca termen de dare în trafic prima parte a sezonului estival. Reamintesc faptul că la sfârșitul anului trecut am dat în trafic parțial aproximativ 20 km din cei 32 km aferenți Tronsonului 4 cuprinși între Colonești și nodul rutier Albota.”, a spus secretarul de stat.
„Cei 12 km ai Tronsonului 4 (Colonești – Oarja – Pitești), care au rămas de finalizat vor face conexiunea dintre DEx12 și A1, în această primăvară. Practic se va putea circula între Craiova și București, pe drum de mare viteză, pe o distanță de aproximativ 230 km”, spunea în ianuarie șeful CNAIR Cristian Pistol.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
CNAIR promitea în primăvara anului trecut că acest tronson urma să fie gata până la sfârșitul anului 2024. Tot atunci, oficialii din Ministerul Transporturilor/CNAIR, pe baza angajamentelor antreprenorilor Ozaltin, UMB și Aktor, estimau că în decembrie 2024 se va circula pe Drum de mare viteză de la Craiova la Constanța prin finalizarea loturile 1 și 4 ale Drumului Expres Craiova – Pitești respectiv Lotul 3 al Autostrăzii A0 Sud.
Astfel, după cum a notat anul trecut Economedia, Compania de Drumuri a ratat și în anul 2024 legătura „cap-coadă” între Craiova și București pe drum de mare viteză, în ciuda promisiunilor repetate ale ministrului Transporturilor Sorin Grindeanu și ale directorului general al CNAIR Cristian Pistol.
UMB a deschis circulația doar parțial în noiembrie, pe 17,7 km ai Tronsonului 1 Craiova – Robănești de pe Drumul Expres Craiova – Pitești. Cu o zi înainte, CNAIR a inaugurat circulația pe alți 20 de kilometri de pe Lotul 4. Inaugurarea parțială a avut loc deoarece UMB a avut întârzieri la mai multe pasaje, inclusiv la pasajul peste nodul cu Autostrada A1.