Înmatriculările de vehicule au crescut cu 11% în primul trimestru al anului. Ponderea autoturismelor second hand importate a ajuns la 74%

Pe scurt

  • Creștere la înmatriculări: Vehiculele pentru pasageri au înregistrat un plus de 11,3%, iar cele pentru mărfuri au crescut cu 2,7% în T1 2025 față de T1 2024.
  • Pondere autoturisme second-hand: A ajuns la 74% din totalul înmatriculărilor noi de autoturisme în T1 2025.
  • Diversificare vehicule pentru pasageri: Creșteri mai mari la mopede și motociclete: +36,3.
  • Norme de poluare: 64,4% din vehiculele înmatriculate sunt Euro 4, 5 sau 6; 10% sunt Non-Euro.
Articolul integral continuă mai jos
trafic auto bucuresti Sursa foto: Inquam Photos/ Sabin_Cirstoveanu

Înmatriculările noi de vehicule rutiere pentru transportul pasagerilor au crescut cu 11,3% în trimestrul I 2025 faţă de trimestrul I 2024, arată datele Institutului Național de Statistică (INS). Ponderea înmatriculărilor noi de autoturisme second hand importate în total înmatriculări noi de autoturisme a crescut cu 2,3 puncte procentuale față de același trimestru al anului 2024, ajungând la 74,0%.

În trimestrul I 2025, comparativ cu trimestrul I al anului 2024, înmatriculările noi de vehicule rutiere pentru transportul pasagerilor au înregistrat creṣteri la toate categoriile astfel: la categoria mopede ṣi motociclete cu 36,3%, la categoria autoturisme cu 10,6% ṣi la categoria autobuze și microbuze cu 1,4%. În ceea ce privește înmatriculările noi de vehicule rutiere noi pentru transportul pasagerilor au fost înregistrate creṣteri la categoria mopede ṣi motociclete cu 54,4% ṣi la categoria autoturisme cu 1,4% ṣi scădere la categoria autobuze ṣi microbuze cu 6,1%.

Referitor la înmatriculările noi de vehicule rutiere pentru transportul mărfurilor au fost înregistrate creṣteri la categoria remorci ṣi semiremorci cu 7,5% ṣi la categoria autotractoare cu 1,1% ṣi scădere la categoria autocamioane (inclusiv vehicule rutiere pentru scopuri speciale) cu 0,4%. Înmatriculările noi de vehicule rutiere noi pentru transportul mărfurilor au înregistrat creṣteri la categoria remorci ṣi semiremorci cu 6,0% ṣi scăderi la categoria autocamioane (inclusiv vehicule rutiere pentru scopuri speciale) cu 28,4% ṣi la categoria autotractoare cu 19,1%. Faţă de trimestrul IV 2024, în trimestrul I 2025, înmatriculările noi de vehicule rutiere au înregistrat creṣtere cu 0,7% la vehiculele pentru transportul pasagerilor ṣi cu 6,3% la vehiculele pentru transportul mărfurilor.

Analize Economedia

sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie
industrie forta de munca somaj industrial uzina fabrica manufactura muncitor muncitor necalificat
blindate, armata, militar
Bugetul familiei, bani
dambovita arena aci
afacere semnare contract pexels
șantier aeroport craiova
costuri, cladiri, birouri, angajati
software, calculator, IT
CV locuri de munca job
MixCollage-21-Dec-2024-07-15-PM-1798
economie 2024
grafic crestere dreamstime
tranzactii calcula fuziuni
locuinta constructii bricolaj
salariu, bani, lei

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Vehicule înmatriculate în circulaṭie, la sfârṣitul trimestrului I 2025

Vehiculele rutiere clasificate în conformitate cu Normele europene de poluare, înmatriculate în circulație, cuprindeau, la sfârșitul trimestrului I 2025, în proporție de 64,4%, vehicule cu normele de poluare Euro 4, Euro 5 sau Euro 6 și în proporție de 10,0%, vehicule cu norma de poluare Non-Euro.

Pentru categoria autoturisme, cea mai însemnată pondere a fost deținută de vehicule conforme cu norma europeană Euro 4, respectiv 33,1%; pentru categoria autobuze ṣi microbuze cele mai multe vehicule, respectiv 22,3% au fost clasificate în norma Euro 3, iar pentru categoria mopede ṣi motociclete, cele mai multe vehicule, respectiv 23,5% au fost clasificate Non-Euro. Vehiculele conforme cu norma europeană Euro 3 au predominat pentru categoria autocamioane în proporṭie de 27,1%, cele conforme cu norma Euro 6 au fost preponderente pentru categoria autotractoare în proporṭie de 44,9%, în timp ce pentru categoria vehicule rutiere pentru scopuri speciale cele mai multe vehicule, respectiv 22,3% au fost clasificate în norma Non-Euro.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.