Înmatriculările de autoturisme noi au scăzut cu 24%, în luna aprilie 2025, faţă de aceeaşi perioadă din anul anterior, în timp ce autoturismele full electrice au raportat o diminuare de 70% şi o cotă de piaţă de 2,2%, arată datele Direcţiei Generale Permise de Conducere şi Înmatriculări (DGPCI), prelucrate de Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA).
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
Potrivit sursei citate, autoturismele, care reprezintă aproximativ 83% din total piaţă, au înregistrat, în intervalul de referinţă, un volum de 9.910 de unităţi.
În ceea ce priveşte cota de piaţă, segmentul SUV este pe prima poziţie, cu o cotă de 53,9% în scădere cu 14,8% faţă de luna aprilie a anului trecut, urmat de Clasa C – cu o cotă de 25,7% (-36,2%) şi Clasa B – cu o cotă de 14,1% (-22,4%).

În funcţie de tipul de combustibil al autoturismelor înmatriculate, în luna aprilie 2025, motorizările pe benzină înregistrează o scădere de 44,3%, până la o pondere de 24,8%, în timp ce motorizările pe motorină au scăzut cu 26,1% (pondere de 9,5%).
Conform datelor oficiale, autoturismele echipate cu motoare mild-hibrid au raportat o creştere a înmatriculărilor de 10%, ajungând la o pondere de 28,8% din totalul pieţei de autoturisme.
Pe de altă parte, autoturismele “electrificate”, respectiv cele electrice – care pot fi încărcate din sursă externă de electricitate (BEV şi PHEV), precum şi cele mild-hibrid şi full hibrid (care dispun şi de propulsie electrică fără încărcare din sursă externă de electricitate) – deţin, în a patra lună a acestui an, o cotă de piaţă de 54,9%.
În acest context, autoturismele full electrice deţineau, în aprilie, o cotă de 2,2% din piaţă, comparativ cu 5,5%, în aprilie 2024, în timp ce autoturismele plug-in hibrid deţin o cotă de piaţă de 5,4% (în aprilie 2024 aveau 3,3%).
În primele patru luni ale anului 2025, primele trei cele mai vândute autoturisme 100% electrice sunt: Dacia Spring – cu 1.022 de unităţi şi o scădere de 31,4%, de la un an la altul, Tesla Model 3 (cu 175 de unităţi) şi Leapmotor T03 (cu 134 de unităţi).
Pe segmentul autoturismelor Plug-In, podiumul este ocupat, în ordine, de Ford Kuga – cu 199 de unităţi (8,7% faţă de aprilie 2024), Volkswagen Golf (177 de unităţi) şi Mercedes Benz GLC (130).
De asemenea, autoturismele hibride, fără reîncărcare din surse externe, au pe primul loc Dacia Duster – cu 1.124 de unităţi, model urmat de Toyota Corolla – cu 995 de unităţi, şi Toyota RAV4 – cu 932 de unităţi.


Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile este o organizaţie non-profit, înfiinţată în anul 1994, membră a Organizaţiei Mondiale a Constructorilor de Automobile – OICA, din 1996.