Fenomenul „bleisure” (combinație între „business” și „leisure”), sau călătoriile combinate, câștigă teren, cu o creștere notabilă a numărului de angajați care își aduc însoțitori în călătoriile de afaceri, transmite Business Insider.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Această tendință este deosebit de răspândită în rândul generației Z și al milenialilor, unii dintre ei alegând să-și țină în secret însoțitorii față de angajatori.

Brian, un milenial din industria cinematografică, a ilustrat acest fenomen când un prieten a stat în secret în camera lui de hotel în timpul Festivalului de Film de la Cannes din 2017.

Analize Economedia

Hidroelectrica logo
armament-romania
utilitati, electricitate, energie
Angajați, recrutări
inflatie
aparare militari
baraj Hidroelectrica
joburi, oameni, persoane, agitație, aglomeratie, locuri de muncă, muncă, angajatori, stradă
Neptun Deep
bursa, investitii, indici, cresteri, scaderi, investitori
calcule buget
Biserica fortificată din Bierțan) de Kayle Kaupanger
Economii, Bani, Tineri, Pușculiță
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume

Munca la distanță și accentul sporit pus de generația Z pe echilibrul dintre viața profesională și cea personală sunt factorii cheie ai acestei schimbări. Un sondaj YouGov, comandat de Crowne Plaza, a relevat că 74% dintre respondenți ar invita un membru al familiei sau un prieten într-o călătorie de afaceri, aproape unul din cinci recunoscând că ar face acest lucru fără a-și informa angajatorul.

Psihologul Jean Twenge, autorul cărții „Generations”, sugerează că dorința generației Z de a nu-și dedica întreaga viață muncii contribuie la acest comportament, alături de responsabilitățile personale potențial mai reduse, cum ar fi copiii.

Faptul că sunt relativ noi pe piața muncii sau în companie ar putea explica, de asemenea, reticența lor de a dezvălui cine îi însoțește în călătorii. Cu toate acestea, aspectul „secretului” călătoriilor combinate este în scădere, unii angajatori încurajând activ acest lucru. Ginger Taggart, vicepreședinte de management al mărcii la IHG Hotels & Resorts, observă că firmele încep să planifice călătorii care să includă și oaspeți, recunoscând că acest lucru poate „îmbogăți” viața angajaților și reduce stresul.

Stephan Meier, profesor la Columbia Business School, subliniază importanța unei comunicări clare din partea angajatorilor cu privire la așteptările legate de călătoriile de afaceri. Dacă orele de seară sunt libere, un însoțitor poate fi perfect acceptabil; dacă sunt programate activități de consolidare a echipei, este o altă poveste. Meier subliniază că orientările clare asigură „ca toată lumea să știe care sunt regulile”, eliminând orice nevoie de comportament ascuns.

Citește și: Wellness, natură și experiențe memorabile, printre tendințele turismului european în 2025 / Cursul valutar și contextul geopolitic pot influența comportamentul de consum