Președintele rus Vladimir Putin a declarat luni că platformele IT străine, precum Microsoft și Zoom, care nu au plecat cu totul de pe piața rusă și continuă să facă profit în Rusia, trebuie de-a dreptul “sufocate” pentru că ar acționa în dauna producătorilor autohtoni, relatează EFE și Radio Svoboda, transmite Agerpres.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
„Trebuie să fie sufocate. Sunt total de acord. Spun asta fără rușine, pentru că ei încearcă să ne sugrume. Trebuie să răspundem în același mod. Asta e tot”, a afirmat Putin în timpul unei întâlniri cu oameni de afaceri difuzată de televiziunea rusă.
El a răspuns astfel la propunerea unui om de afaceri, care a reamintit că ambele platforme occidentale continuă să opereze pe piața rusă.
„Nu am expulzat sau deranjat pe nimeni. Le-am oferit condiții mai mult decât favorabile pentru a lucra aici, pe piața noastră, iar acum ei încearcă să ne sugrume”, a adăugat Putin.
Unul dintre oamenii de afaceri care au participat la întâlnire a menționat că marile companii din Rusia continuă să utilizeze serviciile platformelor occidentale, ceea ce, în opinia sa, provoacă pierderi de mai multe milioane de euro companiilor naționale.
Poziția Rusiei față de companiile străine
Totodată, liderul rus a afirmat că Moscova nu va „întinde covorul” în fața companiilor care au părăsit Rusia, precum McDonald’s, după începerea „operațiunii militare speciale”, așa cum numește Kremlinul invazia sa din Ucraina.
Recent, Putin a declarat că “scuzele nu sunt suficiente” pentru ca aceste companii să revină pe piața rusă.
„Evident, trebuie să analizăm cum s-a comportat fiecare. Unii s-au comportat fără respect, ne-au jignit, lăsați-i să rămână unde sunt (…) Unii au donat bani armatei ucrainene. Avem nevoie de scuzele lor? Nu. Asta nu este suficient”, a spus el.
Putin a denunțat faptul că mai multe guverne occidentale „au interzis companiilor lor” să lucreze în Rusia și a avertizat că revenirea nu va fi ușoară.
Media oficiale au relatat recent că McDonald’s a solicitat înregistrarea mărcii sale comerciale în caractere chirilice.
„Cererea este în prezent în curs de examinare. Șansele ca aceasta să fie înregistrată sunt, desigur, foarte mari, deoarece compania a păstrat drepturile asupra tuturor mărcilor sale cheie în Rusia”, a declarat pentru RIA Novosti Alina Aksinșina, director al Online Patent.
La 8 martie 2022, McDonald’s a anunțat încetarea temporară a activității sale în Rusia și închiderea temporară a celor aproximativ 850 de restaurante, iar două luni mai târziu a ajuns la un acord pentru vânzarea acestora către antreprenorul și partenerul de franciză Aleksandr Govor, cu angajamentul că acesta va păstra locurile de muncă ale lucrătorilor timp de cel puțin doi ani.
Deși Putin și emisarul său economic, Kirill Dmitriev, au discutat problema în numeroase ocazii, guvernul a negat că vreo companie străină a abordat deja autoritățile cu privire la revenirea pe piața rusă.