Autostrada Unirii A8. CNIR a acționat în instanță firma Kido și solicită plata unui prejudiciu de 220.000. Instituția acuză compania că a blocat atribuirea contractului pentru tronsonul 1 Târgu Neamț (Moțca) – Târgu Frumos

Autostrada Târgu Neamț Iași Ungheni Moțca Târgu Frumos Sursa foto: CNIR

Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) anunță că a depus acțiune în instanță împotriva SC Kido Consult Project Construct, prin care dorește să recupereze prejudiciul produs în urma blocării procedurii pentru atribuirea contractului pentru proiectarea și execuția tronsonului 1 Târgu Neamț (Moțca) – Târgu Frumos al Autostrăzii Unirii A8.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

„Considerăm că, prin cele două cvasi-contestații depuse la Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC), contestații neîntemeiate și care nu au respectat prevederile legale, S.C. Kido Consult Project Construct a încercat blocarea procedurii de atribuire a contractului, și, implicit realizarea unui proiect de importanță majoră pentru infrastructura națională și europeană”, a transmis CNIR.

„În cadrul acțiunii de chemare în judecată pentru repararea prejudiciului cauzat, pe care am depus-o la Tribunalul București, CNIR a solicitat plata unor despăgubiri în valoare de 220.000 lei Această sumă este echivalentul cauțiunii pe care ar fi trebuit să o depună odată cu respectivele contestații, în conformitate cu prevederile Legii 101/2016”, a precizat directorul general al Companiei Naționale de Investiții Rutiere, Gabriel Budescu.

Analize Economedia

sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie
industrie forta de munca somaj industrial uzina fabrica manufactura muncitor muncitor necalificat
blindate, armata, militar
Bugetul familiei, bani
dambovita arena aci
afacere semnare contract pexels
șantier aeroport craiova
costuri, cladiri, birouri, angajati
software, calculator, IT
CV locuri de munca job
MixCollage-21-Dec-2024-07-15-PM-1798
economie 2024
grafic crestere dreamstime
trazactii calcule sedintă
locuinta constructii bricolaj
salariu, bani, lei

Reamintim că la contractul de aproximativ 6 miliarde lei pentru construirea tronsonului Moțca-Târgu Frumos (27 km) Kido Consult Project Construct S.R.L a depus două contestații (pe 28 aprilie 2025 și pe 19 mai 2025) pe care CNSC le-a respins.

Compania Națională de Investiții Rutiere a menținut termenul de 20 mai 2025 pentru deschiderea ofertelor, dată la care au fost depuse șase oferte de la constructori din România, Italia și Turcia, iar firma Kido nu s-a numărat printre operatorii economici înscriși în procedura de atribuire a contractului.

Compania Kido Consult a fost înființată în anul 2021 și are afaceri de 1,4 milioane de lei, profit de 638.279 lei, cu un singur angajat. Compania este deținută 100% de Marius-Sandu Potra.

Contractul pentru tronsonul Târgu Neamț (Moțca) – Târgu Frumos (27 km) are o valoare estimată de peste 6 miliarde lei (1,2 miliarde de euro), finanțarea este asigurată din fonduri europene Programul Transport 2021-2027, iar durata de realizare este de 46 de luni, din care 10 luni pentru etapa de proiectare și 36 pentru execuție lucrări.

Pentru a asigura legătura între Moțca (DN 2/secțiunea III a Autostrăzii Unirii A8, lotul Leghin – Târgu Neamț) și Autostrada Moldovei A7 (secțiunea Bacău – Pașcani), a fost inclusă în documentație acordarea unui punctaj suplimentar constructorului care își asumă și prioritizează execuția segmentului cu o lungime de 5,5 kilometri în termen de cel mult 12 luni.

Tronsonul 1 Târgu Neamț (Moțca) – Târgu Frumos din județul Iași prezintă următoarele provocări tehnice:

  • 36 de poduri și pasaje cu o lungime totală de 8,5 kilometri (pasajul de la km. 27 cu o lungime de 1100 metri)
  • 4 tuneluri cu o lungime totală de 1,7 kilometri
  • 3 noduri rutiere (nod Moțca DN 24, Nod Pașcani DJ 208 și nod Târgu Frumos DN 28 B).

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.