Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) a anunțat luni că a emis Ordinul de începere pentru contractul lotului 2A Ditrău – Grințieș al Autostrăzii Unirii A8 și a stabilit ca dată de începere 30 iunie, termen de la care se calculează durata contractuală de 54 de luni. Acesta este unul dintre cele mai mari contracte semnate, din punct de vedere valoric, din România.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

„Am emis, astăzi, ordinul pentru începerea proiectării celui mai lung lot al Autostrăzii Unirii A8. Asocierea este în fața unei provocări tehnice, lotul 2A Ditrău – Grințieș fiind unul dintre cele mai dificile loturi de autostradă din România.

Conform contractului, punerea la dispoziție a amplasamentului se va face în termen de maximum 14 luni de la data începerii activității de proiectare (fie integral, fie separat pentru fiecare sector de lucrări în parte). După ce constructorul efectuează identificarea în teren și prezintă soluțiile tehnice pe care dorește să le pună în operă, inclusiv posibile modificări față de cele din Studiul de Fezabilitate vom fi în măsură să analizăm eventuale devieri de la coridorul de expropriere identificat și vom înainta Proiectul de Hotărâre de Guvern pentru exproprieri suplimentare”, a precizat directorul general al CNIR, Gabriel Budescu.

Analize Economedia

România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA

Este un proiect de o complexitate tehnică ridicată pentru că include lucrări majore de artă (poduri, pasaje, viaducte, tuneluri) și volume considerabile de lucrări de excavare și consolidări. Lungimea totală a tunelurilor și a viaductelor (21 km) reprezintă 57% din lungimea întregului lot:

  • 19 tuneluri
  • 3 de poduri și viaducte

Pe traseul lotului 2A este prevăzut un nod rutier la Ditrău (conexiune cu DN 12 în jud. Harghita), iar la Est, în județul Neamț, conexiune cu Lotul 2B Grințieș – Pipirig, o descărcare provizorie pentru a asigura funcționarea independentă a acestui lot. Finanțarea lucrărilor este asigurată din fonduri europene nerambursabile, prin Programul Transport 2021-2027 și de la Bugetul de Stat.

UMB ceruse rezilierea

Constructorul băcăuan Umbrărescu a solicitat anterior rezilierea contractului pentru cel mai lung lot de pe Autostrada Unirii (A8), lotul Ditrău – Grințieș (38 km), cu o valoare de 6,14 miliarde lei, unul dintre cele mai mari contracte semnate, din punct de vedere valoric, din România.

Conform informațiilor Economedia, compania românească dorea scăderea garanției de bună execuție în cuantum de 1,5% din contract la doar 0,5%.

Ulterior, Ministerul Transporturilor a respins, într-un document obținut în exclusivitate de Economedia, posibilitatea de a reduce garanția de bună execuție de la 1,5% la 0,5% într-un contract major de infrastructură după atribuirea acestuia, ținând cont că o astfel de măsură ar dezechilibra relația contractuală în favoarea constructorului.