Toată lumea vorbește despre Temu și despre ascensiunea sa fulminantă în eCommerce, dar cum rămâne cu AliExpress? Platforma internațională a gigantului chinez Alibaba din domeniul comerțului electronic a urcat în tăcere pe primele locuri ale pieței online din Europa, în timp ce toți ceilalți erau preocupați de Temu, scrie ECDB, companie specializată în analiza datelor de eCommerce, fondată de doi foști angajați ai Statista.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
AliExpress există de mult mai mult timp decât Temu. Piața a fost lansată în 2010, în timp ce Temu a debutat în 2022. Cu toate acestea, ascensiunea uneia nu poate fi complet inexplicabilă prin succesul alteia. Succesul AliExpress pe piața europeană este incontestabil și probabil influențat de descoperirea altora.
Cum a apărut succesul brusc al AliExpress
AliExpress a rămas în umbră timp de aproximativ un deceniu înainte ca veniturile sale să crească brusc în 2023. O schimbare generală în favoarea furnizorilor low-cost de bunuri expediate în mod obișnuit din China a permis probabil AliExpress să profite de succesul unor platforme similare.
În timp ce comercianții cu amănuntul precum Shein și Temu au sporit gradul de conștientizare și încrederea în validitatea experienței de cumpărare, AliExpress a fost în mare parte absent din discuție. Relevanța AliExpress a fluctuat în timpul pandemiei, luând amploare abia recent, în 2023.
Prevalența sa în Europa este deosebit de notabilă – au mai rămas doar câteva piețe în care piața nu a ajuns în top 10 până în 2024.
AliExpress intră în top pe majoritatea piețelor europene
AliExpress a intrat în top trei piețe într-un număr uimitor de piețe europene. Printre acestea se numără Franța (unde AliExpress ocupă locul al doilea), Spania (locul 2), Portugalia (locul 2), Țările de Jos (locul 3), Norvegia (locul 3), Grecia (locul 2), Ungaria (locul 2), Polonia (locul 3), România (locul 2) și Slovacia (locul 3).
De fapt, AliExpress nu se situează niciodată mai jos de locul 7 pe nicio piață în care se află în top 10. Maturitatea pieței nu este o problemă; AliExpress se clasează la fel de sus pe piețe mari precum Franța și pe piețe în creștere precum Grecia sau România.
Doar în Germania, Regatul Unit, Irlanda, Elveția și Suedia AliExpress se situează puțin mai jos, pe locurile 6 sau 7. Prin urmare, aceste piețe se aliniază cu piața principală a Statelor Unite, unde AliExpress a intrat în clasament puțin mai jos.
Excepțiile de la această creștere generalizată sunt Austria, Finlanda și Danemarca, unde AliExpress nu face parte din clasamentul piețelor.