Producătorul auto Nissan Motor a anunțat că va opri producția de vehicule la fabrica sa din Oppama, Japonia, până în martie 2028 și va transfera operațiunile la uzina din prefectura Fukuoka, în sudul țării, ca parte a unui plan global de restructurare pentru reducerea capacității de producție.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Directorul general Ivan Espinosa a anunțat planuri menite să redreseze producătorul auto aflat în dificultate, inclusiv reducerea capacității de producție de la 3,5 milioane la 2,5 milioane de vehicule și a numărului de locații de producție de la 17 la 10.

Nissan poartă discuții pentru a permite companiei taiwaneze Foxconn să folosească fabrica din Oppama aflată în orașul-port Yokosuka, la sud de Tokyo, pentru a produce vehicule electrice și a evita astfel închiderea unității, a relatat Reuters săptămâna trecută.

Analize Economedia

România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA

„Astăzi, Nissan a luat o decizie dificilă, dar necesară. Nu a fost ușor nici pentru mine, nici pentru companie, dar cred că este un pas esențial pentru a depăși provocările actuale și a construi un viitor sustenabil”, a spus Espinosa într-un comunicat.

Nissan a precizat că va explora „o gamă largă de opțiuni” pentru utilizarea viitoare a fabricii din Oppama. Costurile legate de transferul producției la Nissan Motor Kyushu vor fi comunicate odată cu rezultatele financiare pentru primul trimestru, a mai anunțat compania.

Când a fost deschisă în 1961, fabrica din Oppama a fost una dintre primele fabrici auto de mari dimensiuni din Japonia și un simbol al ambițiilor globale ale Nissan și ale Japoniei. Supranumită de mult timp „fabrica-mamă” a Nissan, unitatea are 3.900 de angajați și a produs până acum peste 17,8 milioane de vehicule.

Alte facilități și funcțiuni din zonă, precum Centrul de Cercetare Nissan și centrul de testare pentru impacturi (crash-test), nu vor fi afectate, a transmis compania.

Afectată de scăderea vânzărilor în Statele Unite și China, Nissan se confruntă cu un volum uriaș de datorii ce trebuie rambursate și pierderi în creștere.