Asocierea de constructori români Precon Transilvania-Citadina 98 a început lucrările pe lotul Chiribiș – Biharia de pe Autostrada Transilvania cu o mobilizare puternică în șantier, de peste 120 de utilaje și echipamente, anunță Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR).
Astăzi au început lucrările pentru construirea lotului Chiribiș-Biharia al Autostrăzii A3 Transilvania, conform Ordinului pe care CNIR l-a emis miercuri, 23 iulie.
CNIR și antreprenorul, asocierea de constructori Precon Transilvania-Citadina 98, au decis începerea lucrărilor pe un prim sector de 8,5 kilometri din lungimea totală de 28,5 kilometri, în baza Autorizației de Construire. Această sectorizare a lotului ne permite începerea efectivă a lucrărilor încă din această vară, o perioadă favorabilă activităților pe șantiere.
CNIR transmite că, în prima zi, constructorul este foarte bine mobilizat în șantier, cu peste 120 de utilaje și echipamente:
- 90 de camioane
- 12 excavatoare
- 5 cilindri compactori
- 5 încărcătoare frontale și buldoexcavatoare
- 1 macara
- 1 foreză
De asemenea, organizarea de șantier care include stațiile de asfalt și betoane, padocurile pentru materiale și laboratorul pentru calitatea materialelor/lucrărilor a fost finalizată.
Ordinul de începere a contractului a fost emis astfel la peste un an de la semnarea contractului cu Precon (Selina), companie controlată de Beniamin Rus, patronul Selina/Trameco.
Lotul 3C2 Chiribiș – Biharia al Autostrăzii A3 are o lungime totală de 28,5 kilometri, tranzitează județul Bihor, iar contractul de 785 de milioane lei este finanțat din fonduri europene nerambursabile, Programul Transport 2021-2027 și din fonduri de la Bugetul de Stat. Antreprenorul, Asocierea de constructori români Precon Transilvania-Citadina 98 are un termen de 18 luni pentru etapa de execuție a lucrărilor.

Pe traseu vor fi construite 18 poduri și pasaje, iar ca dotări va fi montat un sistem integrat ITS (Intelligent Transport System), care cuprinde:
- Sistem de informare dinamică (VMS) – panouri electronice de afișare a informațiilor către participanții la trafic;
- Sisteme de cântărire dinamică (WIM) a vehiculelor în mișcare;
- Sistem de Securitate – INFRA care include monitorizare infrastructura prin camere de detecție a incidentelor rutiere, montate la fiecare 2 km
- Sistem SPEED pentru monitorizarea și detectarea vitezei de deplasare.
La vest, lotul Chiribiș – Biharia se continuă cu cei 5,5 km dați în trafic în 2020 între Biharia și Borș II, iar la Est, spre Cluj, Constructorul Erbașu, ar trebui să termine în vara anului viitor lotul Suplacu de Barcău – Chiribiș.
Harta A3 Transilvania Suplacu de Barcău – Chiribiș – Biharia:
Finalizarea lotului 3C2 Chiribiș – Biharia va permite circulația pe Autostrada Transilvania A3, fără întrerupere, de la Nușfalău (jud. Sălaj) la Borș II, la frontiera cu Ungaria, pe o distanță de 74 kilometri.