Ministerul Transporturilor și Infrastructurii a publicat vineri, în dezbatere, un proiect de Hotărâre de Guvern privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici pentru modernizarea a 13,4 kilometri din DN 73C, între Tigveni și Râmnicu Vâlcea – cunoscută drept „secțiunea 6” a Autostrăzii A1 Sibiu – Pitești. Lucrările sunt estimate la 641 milioane de lei (circa 126 de milioane de euro, inclusiv TVA).

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Proiectul presupune atât reabilitarea drumului național existent, cât și construirea unui drum de legătură de 2,4 kilometri care să faciliteze conexiunea cu viitorul nod rutier de la Tigveni. Segmentul este esențial pentru preluarea traficului de pe tronsoanele deja aflate în lucru ale Autostrăzii A1, în special cele care vor conecta Bucureștiul de Curtea de Argeș, până la finalizarea completă a conexiunii cu Sibiu.

„Obiectivul de investiție DN 73C, km 55+000 – km 68+000, Tigveni-Municipiul Râmnicu Vâlcea (Lot 2) are ca scop reabilitarea/modernizarea drumului național 73C, apărut ca urmare a începerii execuției tronsoanelor de autostradă A1 Sibiu – Pitești, situație în care, pentru asigurarea preluării și fluidizării unei părți din traficul rutier major, care se va muta pe această secțiune de drum național, este necesară adoptarea unor condiții optime și de siguranță și sporire a capacității portante și de trafic. De asemenea traficul de tranzit preluat nu poate fi direcționat pe rețeaua stradală din interiorul localităților, astfel pentru conexiunea drumului național DN 73C cu sectorul de autostradă este prevăzut și un drum de legatură nou. Având în vedere ca în nordul localității Tigveni se va amenaja un nod rutier al Autostrăzii Sibiu – Pitești, se va crea o legătură de descărcare a traficului în DN 73C, prin drumul de legătură, evitând intravilanul localității Tigveni. În prezent drumul național 73C are platformă de 8,00 m, cu parte carosabilă de 6,00 m și 2 acostamente de câte 1,00 m”, se arată în proiectul supus consultării publice.

Deși lansarea licitației pentru această modernizare era promisă de ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, încă din primăvara lui 2024, abia acum sunt publicate oficial costurile, în vederea obținerii aprobării prin Hotărâre de Guvern.

Analize Economedia

auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania

„Modernizare DN 73 C Tigveni–Râmnicu Vîlcea, lot 2, aproape sigur în această săptămână vom recepționa studiul geo, ceea ce e important. Clar, în această vară, urmează să fie ținută licitația pentru proiectare și execuție, mergem pe FIDIC galben. La vară se termină documentația și se scoate la licitație”, spunea Grindeanu la începutul anului trecut.

Modernizarea drumului este crucială pentru a pregăti deschiderea lotului 4 al A1 (Curtea de Argeș – Tigveni), construit de PORR, estimat a fi gata în 2025–2026, însă care nu va putea funcționa la capacitate fără legături rutiere adecvate către Râmnicu Vâlcea. Totodată, DN 73C ar trebui să ofere o alternativă temporară la traficul intens de pe DN 7 (Dedulești – Dealul Negru), deși, în prezent, are restricții pentru camioane și o platformă rutieră îngustă, de doar 8 metri.

Proiectul vizează consolidări punctuale, refacerea structurii rutiere și lărgirea drumului la 10 metri – din care 7 metri parte carosabilă (două benzi) și restul acostamente și benzi de încadrare.

Segmentul Tigveni – Râmnicu Vâlcea (Lot 2) completează primul lot al modernizării DN 73C, între Curtea de Argeș și Tigveni, în lungime de 10 km, pentru care CNAIR a primit deja opt oferte. Aceste două tronsoane formează împreună „lotul 6” al A1 Sibiu – Pitești, o soluție de conectivitate rutieră prevăzută în Programul Transport 2021-2027.