Spotify a înregistrat o pierdere netă în al doilea trimestru, în condițiile în care directorul general Daniel Ek a spus că grupul de streaming muzical a fost prea lent în privința publicității, ceea ce a dus la o scădere de 11% a acțiunilor, potrivit Financial Times.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
Compania a raportat o pierdere netă de 86 milioane de euro pentru cele trei luni încheiate la sfârșitul lunii iunie, sau 0,42 euro pe acțiune, în scădere de la un profit de 274 milioane de euro în aceeași perioadă a anului trecut, fiind mult sub așteptările analiștilor.
„Singura zonă care nu a depășit încă așteptările este afacerea noastră de publicitate… Pur și simplu ne-am mișcat prea încet. Este cu adevărat o provocare de execuție, nu o problemă de strategie”, spune Ek.
Spotify a introdus instrumente automatizate pentru companii ca să cumpere reclame pe site-ul său, dar a raportat o scădere de 1% a veniturilor din publicitate de la un an la altul.
Platforma de streaming muzical a raportat venituri de 4,2 miliarde de euro în al doilea trimestru, în creștere cu 10% față de anul anterior, dar sub estimările sale, din cauza fluctuațiilor valutare. A spus că se așteaptă la un venit operațional de 485 milioane de euro în al treilea trimestru și la venituri de 4,2 miliarde de euro, ambele sub așteptări.
„Privind la fundamentele de bază ale afacerii, acest an decurge în mare parte conform așteptărilor”, a adăugat Ek.
Spotify spune că așa-numitele taxe sociale, adică impozite pe care compania le suportă în anumite țări legate de plata pe bază de acțiuni, au fost mult mai mari decât se anticipase din cauza creșterii prețului acțiunilor companiei. Compania ar fi fost afectată și de costuri mai mari asociate cu personalul și marketingul.
Acțiunile companiei au crescut cu 53% de la începutul anului, în urma unei campanii de reducere a costurilor care a dus la primul său an întreg cu profit în 2024. Investitorii au urmărit cu atenție profitabilitatea Spotify, după ce grupul a început să majoreze prețurile abonamentelor, să introducă noi niveluri premium și să adauge servicii în domeniul cărților audio și podcasturilor.
Spotify a crescut prețurile în Franța în iunie, iar grupul plănuia să crească prețurile în zeci de țări în această vară.
Numărul de abonați a crescut cu 12% la 276 milioane, în timp ce utilizatorii activi lunar au crescut cu 11% la 696 milioane.
În al doilea trimestru, Spotify a extins cărțile audio în țări precum Germania și Austria, a lansat DJ-ul activat vocal în peste 60 de piețe și a lansat Audiobooks+ pentru utilizatorii din 13 piețe, un abonament suplimentar lunar.