Aproape 9 din 10 români din mediul urban au fost sau urmează să plece într-o vacanță anul acesta, iar 6 din 10 reușesc să meargă în vacanțe de cel puțin două ori pe an, potrivit unui studiu ING Bank Romania și Frappe Digital.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Circa 15% sunt turiști foarte activi și petrec cel puțin patru vacanțe pe an. În ceea ce privește finanțele, 30% dintre români alocă un buget între 4.000 și 8.000 de lei pentru vacanțe, în timp ce aproape un sfert dintre aceștia au un buget anual pentru concedii de peste 8.000 de lei.

Aproximativ 93% dintre români consideră că este important să își mențină spiritul de copil chiar și la vârsta adultă. Cu cât respondenții sunt mai tineri, cu atât aceștia consideră că este mai important să-și păstreze spiritul ludic.

Analize Economedia

România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA

De asemenea, 70% dintre români spun că vacanțele îi ajută cel mai mult să fie creativi, în timp ce sportul și activitățile în aer liber îi inspiră pe 59% dintre ei. În topul experiențelor ce ar caracteriza vacanța de vis, respondenții enumeră descoperirea de culturi noi (47%), relaxarea (34%), aventura și adrenalina (13%).

„Investim în tehnologia și infrastructura care le oferă oamenilor libertatea de alegere și posibilitatea de a fi prezenți în clipele care contează. Vacanțele înseamnă mai mult decât o simplă evadare, fiind despre descoperire și autonomie”, spune Aura Toma, Head of Marketing Visa pentru România, Bulgaria, Croația și Slovenia.

Vacanța ideală

Vacanța ideală se schimbă semnificativ în cazul familiilor care au copii. În top 3 preferințe se numără vacanțele la mare (72%), în parcuri de distracții (56%) și în parcuri de aventură (49%).

Familiile cu copii sub 10 ani aleg mai frecvent parcurile de distracții, grădinile zoologice sau vacanțele la bunici, în timp ce familiile cu copii peste 10 ani preferă festivalurile sau taberele. Cei care preferă vacanțele în parcuri de distracții sunt românii care au copii sub 10 ani, reprezentând 73% dintre cei ce au ales parcuri de distracții. Cei care au copii mai mici consideră, într-o proporție mai mare decât ceilalți, că vacanța ideală este plină de joacă, un moment de conectare cu copilăria.

Circa 68% dintre cei ce își planifică vacanța în ultimul moment au copii sub 10 ani, pe când părinții cu copii de peste 10 ani preferă să își planifice concediul în funcție de vacanțele școlare (66%).