Grupul MOL, cel mai mare jucător de petrol şi gaze din Ungaria, a anunțat un profit de 496 de milioane de dolari în primul semestru din 2025, în scădere cu 31% față rezultatul de 721 de milioane de dolari din S1/2024, conform datelor din raportul financiar semestrial. În forinți maghiari, profitul a scăzut cu 27% de la an la an, la 190,4 miliarde.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
În al doilea trimestru al acestui an, profitul a scăzut cu 77% față de T2/2024, la 103 milioane de dolari sau 165,3 miliarde de forinți maghiari.
„Tensiunile geopolitice și provocările macroeconomice regionale ne-au afectat semnificativ performanța; totuși, modelul nostru de afaceri integrat ne-a ajutat să atenuăm impactul. Pe baza rezultatelor din primul semestru, ne-am reafirmat estimările pentru 2025, deși riscurile pentru atingerea acestora au crescut, întrucât volatilitatea condițiilor externe a crescut de la anunțarea așteptărilor în februarie”, a comentat Zsolt Hernádi, Președinte și CEO al Grupului MOL.
MOL Group a obținut în al doilea trimestru al anului un profit înainte de impozitare de 236 de milioane de dolari, marcând o scădere de 56% față de anul precedent. Încetinirea dinamicii mediului macroeconomic regional a afectat negativ performanța în T2, însă aceasta a fost compensată de nivelurile ridicate de producție din segmentul Upstream, volume mari din Downstream și creșterea performanței în sectorul Consumer Services.
„Răspundem provocărilor globale printr-o planificare care ține cont de toți factorii externi, prin muncă dedicată și o strategie orientată spre viitor. De asemenea, trebuie să ne facem „temele” în ceea ce privește îmbunătățirea eficienței, astfel că am lansat un program cuprinzător în segmentul downstream care urmărește să genereze o îmbunătățire de 500 milioane USD anual. Acest program nu doar că atenuează efectele contextului macro dificil, ci aduce 200 de milioane USD EBITDA suplimentar pentru segmentul downstream după 2027, prin măsuri noi care nu sunt încă incluse în strategie. Ne aprofundăm cooperarea strategică cu partenerii noștri din Azerbaidjan și Kazahstan, ceea ce ne permite să facem pași importanți în explorarea și producția comună, precum și în diversificarea petrolului brut. Am preluat un rol în dezvoltarea Universității Tehnice și Economice din Budapesta în calitate de investitor strategic, ceea ce ne permite să ne sporim capacitățile de inovare și să formăm și să atragem ingineri care au cunoștințe de ultimă generație – un pas crucial pentru viitorul MOL Group”, a mai spus Hernádi.
Rezultatele segmentului Upstream au scăzut trimestrial, deoarece atât prețurile petrolului, cât și cele ale gazelor au înregistrat o scădere de două cifre în T2. Producția s-a menținut la un nivel ridicat, cu o medie de 93,5 mboepd în T2/2025, în jumătatea superioară a intervalului estimat de 92-94 mboepd, marcând o ușoară scădere față de trimestrul anterior din cauza performanței slabe a activelor internaționale. Între timp, au fost semnate acorduri cu SOCAR pentru a intra în explorarea onshore din regiunea Shamakhi-Gobustan din Azerbaidjan, în calitate de operator, cu o participație de 65%.
Performanța segmentului Downstream a scăzut față de anul anterior, întrucât dinamica mediului macroeconomic regional a pus presiune asupra prețurilor, dar producția și volumele de vânzări puternice – cele mai mari din ultimul deceniu – au reușit, în mare parte, să compenseze efectul marjelor în scădere. Petrochimia a rămas neprofitabilă din cauza contracției continue a cererii, care nu s-a atenuat încă.
A fost lansat un nou program pentru a îmbunătăți reziliența operațională și financiară a segmentului Downstream într-un mediu extern mai volatil. Programul „Tomorrow Downstream” urmărește să genereze o îmbunătățire anuală de 500 de milioane de dolari după 2027, compensând efectele macro negative și livrând 200 de milioane de dolari suplimentar față de ținta strategică anuală de EBITDA de 1,2 miliarde de dolari pentru segmentul Downstream.
Segmentul Consumer Services a înregistrat o creștere continuă, susținută de un sezon puternic atât pe segmentul de carburant, cât și pe cel non-fuel, în ciuda faptului că mediul macroeconomic a continuat să reprezinte o provocare în țările de bază. Marjele la carburant au continuat să se consolideze pe piețele din România și Croația, în timp ce dinamica expansiunii non-fuel s-a menținut sănătoasă. Extinderea conceptului Fresh Corner a continuat în stații de tren și vagoane de restaurant, iar rețeaua a ajuns la 1.356 unități la sfârșitul T2/2025, marcând o creștere de 1% față de trimestrul anterior și 7% față de anul precedent.
Serviciile de Economie Circulară au raportat un EBITDA negativ de 10 milioane de dolari din cauza cheltuielilor operaționale sezoniere mai mari. Principala prioritate CAPEX a rămas extinderea Sistemului de Garanție-Returnare (SGR), cu opțiuni de returnare disponibile în aproape 5.000 de locații. Returnările de ambalaje de băuturi au crescut cu 34% față de trimestrul anterior, ajungând la aproximativ 8,7 milioane de unități pe zi.
EBITDA-ul segmentului Gas Midstream a scăzut față de anul anterior, în ciuda cererii puternice pentru servicii de tranzit, ce reflectă nivelul mai scăzut al tarifelor.
Grupul MOL este o companie internaţională integrată de petrol, gaze naturale, petrochimie şi retail, cu sediul central în Budapesta, Ungaria. Are operaţiuni în peste 30 de ţări și o forţă de lucru formată din 25.000 de angajaţi în întreaga lume. Grupul MOL controlează trei rafinării şi două unităţi petrochimice la nivelul managementului integrat al lanţului de aprovizionare în Ungaria, Slovacia şi Croaţia. Compania are, de asemenea, o reţea de aproape 2.400 de staţii de servicii în 10 ţări din Europa Centrală şi de Sud-Est. În prezent, activităţile de producţie se desfăşoară în opt ţări, iar cele de explorare în nouă ţări.