Leapmotor nu va începe producția europeană a modelului B10 până în trimestrul al treilea al anului 2026, scrie Electrive. La începutul acestui an, se vorbea încă despre un posibil debut al producției în primul trimestru. Potrivit unei știri din presa chineză, pregătirile pentru producție sunt în curs de desfășurare la uzina Stellantis din Zaragoza, Spania.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Portalul chinez International Financial News raportează că lucrările de conversie sunt în curs de desfășurare la fabrica din Zaragoza pentru a pregăti fabrica Stellantis pentru producția modelului Leapmotor B10. Leapmotor nu a confirmat încă oficial această locație, deși zvonurile circulă încă din primăvară.

Publicația adaugă că Leapmotor intenționează să se concentreze pe seria B în Spania și să înceapă producția în trimestrul al treilea al anului 2026. Se așteaptă ca modelul B10 să fie urmat de modelul B05. Debutul european al modelului B10 este programat pentru IAA Mobility din München în aceste zile – iar modelul B05 va fi, de asemenea, expus la München.

Analize Economedia

calcule buget
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant

Până acum, înființarea unei unități de producție locale în Europa s-a dovedit a fi dificilă pentru Leapmotor. În urma parteneriatului cu Stellantis din toamna anului 2023, Stellantis a început să producă micul automobil electric al Leapmotor, modelul T03, la fabrica sa din Tychy, Polonia, în septembrie 2024. Cu toate acestea, producția a fost oprită la doar câteva luni mai târziu, în primăvara anului 2025. Nu au fost date motive oficiale. Totuși, surse din interior indică o directivă informală a guvernului chinez, care în ultimele luni a îndemnat producătorii auto naționali să oprească investițiile majore în țările europene care au susținut tarifele suplimentare ale UE pentru vehiculele electrice fabricate în China. Polonia s-a numărat printre susținători anul trecut.

Acesta este probabil și motivul pentru care producția celui de-al doilea model Leapmotor pentru Europa – B10 – se îndreaptă acum spre Spania. Începând din primăvară, au apărut dovezi că SUV-ul electric, poziționat deasupra modelului T03, va fi construit în Zaragoza. Inițial, Leapmotor și Stellantis planificaseră să producă modelul B10 la Tychy, dar se crede că joint venture-ul a abandonat această decizie privind locația din cauza presiunilor din partea Beijingului.

Deși Leapmotor International este deținută în majoritate de Stellantis (51% față de 49%), partenerul chinez păstrează în mod clar influența asupra unor decizii atât de importante. Alte locații potențiale pentru producția modelului B10 ar fi fost Eisenach (Germania) și Trnava (Slovacia). Zaragoza beneficiază însă de proximitatea față de fabrica de baterii de 50 GWh planificată de CATL și de subutilizarea fabricii existente a Stellantis.