Asociația Consumatorilor din Germania a dat în judecată compania Mondelez pentru ambalajele înșelătoare ale ciocolatei Milka. Conținutul acesteia a fost redus – aproape imperceptibil – în timp ce prețurile au crescut, scrie Retail Detail.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Cu un milimetru mai subțire

Mai multe batoane de ciocolată Milka au fost recent reduse ca dimensiune de la 100 de grame la 90 de grame, fără prea multă publicitate. Schimbarea este abia perceptibilă pentru consumatori, potrivit autorității germane de protecție a consumatorilor: ambalajul și designul au rămas identice, în timp ce batoanele în sine au devenit cu aproximativ un milimetru mai subțiri. Cu puțin timp înainte, prețurile de vânzare cu amănuntul crescuseră semnificativ.

Filiala din Hamburg a Asociației Consumatorilor a depus, prin urmare, o plângere împotriva producătorului Mondelez pentru concurență neloială și ambalaj înșelător. „Mulți consumatori cumpără de ani de zile ciocolată Milka în ambalajul obișnuit și presupun că conținutul nu s-a schimbat”, explică nutriționistul Asociației Consumatorilor, Armin Valet. „Dar sunt induși în eroare, deoarece unele varietăți conțin acum doar 90 de grame la același preț – sau chiar la un preț mai mare.”

Analize Economedia

calcule buget
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant

Noua greutate este indicată corect pe ambalaj, dar cu caractere mici. În plus, greutatea este adesea acoperită de cutiile exterioare de pe rafturile supermarketurilor. Din aceste motive, filiala germană a Foodwatch i-a acordat deja companiei Mondelez premiul „Goldene Windbeutel” („Pungi de vânt aurii”) pentru cea mai înșelătoare reclamă la începutul acestui an.

„Creșterea necesară a prețului”

Producătorul se apără subliniind că noua greutate a fiecărei tablete este clar indicată pe ambalajul produsului și că modificarea a fost anunțată și pe rețelele de socializare, împreună cu o prezentare generală a tuturor tabletelor, varietăților și greutăților. Creșterea prețului este necesară, deoarece prețurile la cacao aproape s-au triplat în ultimele douăsprezece luni, afirmă compania.

De altfel, Asociația Consumatorilor nu numai că dă în judecată producătorul, ci solicită și reglementări obligatorii din partea guvernului federal în această privință. Aceasta solicită ca producătorii să fie obligați să afișeze un avertisment timp de cel puțin șase luni în cazul reducerii cantităților. În plus, dimensiunea ambalajului trebuie redusă pe măsură ce conținutul scade, afirmă organizația.