Retailerul grec de jucării Jumbo a anunțat joi că vânzările sale din România au crescut cu 7% în primele opt luni ale anului, în timp ce la nivel de grup s-a înregistrat o creștere de 8%, transmite SeeNews.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Luna august a menținut trendul ascendent al Grupului Jumbo pe toate piețele de operare, ducând la o creștere a vânzărilor de aproximativ +8% pentru perioada ianuarie-august 2025, în ciuda unui mediu internațional provocator, marcat de presiuni inflaționiste, o impozitare mai mare (TVA) în România și incertitudine generală pe piață, a anunțat compania printr-un comunicat.

În luna august, vânzările în Bulgaria au crescut cu 7% față de anul precedent, în timp ce în România au fost cu 8% mai mari.

Analize Economedia

calcule buget
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant

În primele opt luni ale anului 2024, grupul Jumbo a înregistrat o creștere de 7% a vânzărilor, cu o creștere de 9% în Bulgaria și un salt de 12% în România, conform unui comunicat al companiei.

Eficiența costurilor operaționale prin deținerea de proprietăți

Grupul JUMBO continuă să-și implementeze strategia de creștere durabilă și competitivitate sporită, în beneficiul consumatorilor și al partenerilor-acționari. Pentru a ține sub control cheltuielile de operare, managementul achiziționează selectiv proprietățile unde acest lucru este oportun din punct de vedere comercial și financiar, vizând o utilizare optimă a activelor și îmbunătățirea rentabilității capitalului investit. Între 2021-2024, au fost investiți aproximativ 39 de milioane de euro în achiziționarea a 5 magazine închiriate anterior în Grecia și România.

Până în prezent, alte 2 magazine închiriate în Grecia au fost achiziționate, în timp ce achiziția a încă 2 (în Patras și Atena) este în curs de desfășurare.

Grupul Jumbo a dezvoltat o rețea de 89 de magazine până în prezent, iar odată cu finalizarea achizițiilor menționate mai sus, proprietățile deținute în totalitate vor reprezenta 70% din rețeaua din Grecia, Cipru, Bulgaria și România.

România este una dintre cele mai importante piețe pentru creșterea Grupului, se arată în comunicat. Astăzi, 20 de magazine și magazinul online sunt în funcțiune, iar obiectivul strategic pentru următorii opt ani este de a dubla rețeaua de magazine. În acest context, un acord este în curs de desfășurare pentru dezvoltarea unui nou magazin în Baia Mare, care se așteaptă să consolideze și mai mult traiectoria de creștere a Grupului în țară.

Performanța vânzărilor pe țări:

Grecia

În august 2025, vânzările nete ale companiei-mamă – excluzând vânzările intragrup – au crescut cu aproximativ +7% față de anul precedent.
În general, pentru cele opt luni ale anului 2025, vânzările nete ale companiei-mamă – excluzând vânzările intragrup – au crescut cu aproximativ 9% față de anul precedent.

Cipru

Vânzările rețelei au crescut cu aproximativ +12% față de anul precedent în august 2025. În general, pentru cele opt luni ale anului 2025, vânzările rețelei au crescut cu aproximativ 9% față de anul precedent.

Bulgaria

Vânzările rețelei au crescut cu aproximativ +7% față de anul precedent în august 2025. În general, pentru cele opt luni ale anului 2025, vânzările rețelei au crescut cu aproximativ 3% față de anul precedent.

România

Vânzările rețelei (inclusiv magazinul online www.e-jumbo.ro) au crescut cu aproximativ 8% față de anul precedent în august 2025. În general, pentru cele opt luni ale anului 2025, vânzările rețelei au crescut cu aproximativ 7% față de anul precedent.

Jumbo este prezent în Bulgaria, România, Grecia și Cipru. Kid Zone, deținută de conglomeratul albanez Balfin Group, care activează în domenii de la construcții la retail, deține franciza Jumbo în Albania, Kosovo, Muntenegru și Bosnia și Herțegovina.