Startup-ul auto electric Rivian vizează o evaluare de 53 de miliarde de dolari la listare

rivian Sursa foto: Rivian

Startup-ul de mașini electrice Rivian Automotive, care este susținută de Amazon care a preluat 20% din companie, vizează o evaluare de peste 53 de miliarde de dolari pentru debutul său în SUA, și va ajunge aproape la fel de valoros ca rivalul Honda Motor.

Startup-ul urmărește să strângă până la 8,4 miliarde de dolari, astfel încât să fie a treia cea mai mare ofertă publică inițială (IPO) din fondurile strânse în ultimul deceniu în Statele Unite.

Doar alte trei companii au strâns peste 8 miliarde de dolari în timp ce au devenit bursiere din 2011, potrivit datelor Dealogic.

Analize Economedia

salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda

Potrivit Reuters, Alibaba a strâns un record de 25 de miliarde de dolari în 2014, Meta Platforms a strâns 16 miliarde de dolari în 2012, în timp ce Uber a câștigat 8,1 miliarde de dolari în 2019.

Deși Rivian nu a vândut încă un volum semnificativ de camionete sau camioane electrice, ar putea fi evaluat mai mult decât Ferrari, deși mai puțin decât Honda, General Motors sau susținătorul său Ford Motor.

Fondată în 2009 ca Mainstream Motors de R. J. Scaringe, compania a devenit Rivian în 2011, un nume care derivă din „Indian River” din Florida, un loc pe care Scaringe îl frecventa într-o barcă cu vâsle când era tânăr.

Startup-ul a investit masiv pentru a crește producția, inclusiv pentru camioneta sa electrică de lux R1T, care a fost lansată în septembrie, și a reușit să învingă concurența rivalilor consacrați precum Tesla, General Motors și Ford.

Rivian, care a dezvăluit pierderi de aproape un miliard de dolari în prima jumătate a acestui an, a avut aproximativ 48.390 de precomenzi pentru camionete și SUV-uri R1S în Statele Unite și Canada în septembrie.

În prezent, urmărește o strategie în două direcții: construirea dubelor electrice de livrare pentru Amazon și dezvoltarea unui brand de pick-up electric și SUV destinat persoanelor înstărite.

Amazon a comandat 100.000 de autoutilitare electrice de livrare, ca parte a efortului gigantului de comerț electronic de a reduce amprenta de carbon.

Ford deține o cotă de peste 5% în startup-ul EV, potrivit unui dosar la Comisia pentru Valori Mobiliare și Burse din SUA.

Rivian, care a depus în mod confidențial documentația pentru o IPO în august, se va confrunta, totuși, cu o concurență dură din partea producătorilor de automobile atât pe piața de consum, cât și pe piața furgonetelor comerciale. Ford a declarat săptămâna trecută că are peste 160.000 de comenzi pentru camioneta sa electrică F-150 Lightning și că o versiune electrică a dubei sale comerciale Transit este „complet epuizată”.

Și General Motors pregătește producția de camionete electrice de livrare, SUV-uri și camionete.

Rivian a spus că va vinde 135 de milioane de acțiuni la un preț cuprins între 57 și 62 de dolari fiecare. Reuters a raportat în septembrie că ar putea căuta o evaluare de aproape 80 de miliarde de dolari și ar putea strânge până la 8 miliarde de dolari în listarea din SUA. Rivian se va lista pe Nasdaq sub simbolul „RIVN”.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: