Arval, companie de leasing full-service de vehicule și specialist în soluții de mobilitate, parte a BNP Paribas, anunță o creștere puternică a marjei financiare și de servicii și efect de bază nefavorabil comparativ cu un nivel încă exceptional de ridicat al rezultatului vânzărilor de mașini din prima jumătate a anului 2024. Rezultatul operațional a fost de 530,1 milioane de euro, în scădere cu 41,5% față de aceeași perioadă a anului trecut.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

“Arval a înregistrat o performanță operațională bună în primul semestru al anului 2025, cu o flotă finanțată de 1,8 milioane de vehicule, în creștere cu 4,6% comparativ cu primul semestru al anului 2024, și solduri în creștere cu 14,5%. Venitul brut operațional a înregistrat creșterea puternică a marjelor financiare și de servicii în legătură cu creșterea soldurilor, dar evoluția a fost penalizată în acest semestru de un efect de bază nefavorabil comparativ cu nivelul încă deosebit de ridicat al rezultatului vânzărilor de mașini din primul semestru al anului 2024”, a declarat Alain van Groenendael, Director și CEO al Arval.

“Cheltuielile operaționale sunt bine controlate datorită măsurilor de eficiență operațională și digitalizare, iar costul riscului rămâne foarte moderat. Arval a înregistrat astfel un venit net de €351 milioane pentru acest semestru, rămânând la un nivel bun. Arval își continuă cu succes politica de dezvoltare a parteneriatelor, precum și investițiile în mobilitatea durabilă în beneficiul tranziției energetice a clienților săi. Flota de vehicule electrice a crescut cu 43% comparativ cu iunie 2024”, a declarat Alain van Groenendael, Director și CEO al Arval, a declarat acesta.

“Rezultatele financiare din primul semestru al acestui an confirmă direcția strategică adoptată la nivel de grup și extinsă până în anul 2026. Chiar dacă nu este cel mai favorabil context, piețele, inclusiv cea din România, răspund tot mai pozitiv la soluțiile de mobilitate oferite de Arval, cu perspective încurajatoare pentru viitor. Vom continua și la nivelul României să ne dezvoltăm flota de vehicule electrice, pentru a susține tranziția energetică a partenerilor noștri. De asemenea, observăm că soluțiile de digitalizare a flotelor au rezultate pozitive rapide pentru clienții noștri, cu optimizarea gradului de utilizare a vehiculelor precum și a cheltuielilor asociate. Arval este un furnizor de servicii de mobilitate de încredere în toate piețele pe care este prezent și ne propunem ca în viitorul apropiat să ne consolidăm această poziție care ne onorează”, a declarat Roxana Lupescu, Director General Arval Service Lease Romania.

Analize Economedia

calcule buget
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant

Consiliul de Administrație al Arval Service Lease s-a reunit pe 12 Septembrie 2025 și a aprobat rezultatele semestriale ale Arval Group.

Arval își continuă creșterea în primul semestru din 2025 cu o flotă finanțată care a ajuns la 1.827.790 de vehicule la nivel mondial, comparativ cu sfârșitul lunii iunie 2024.

Flota finanțată în segmentul corporate se ridica la 1.202.798 vehicule la finalul lunii iunie 2025 (+3,4% comparativ cu finalul lui iunie 2024). Segmentul Retail a ajuns la 581.470 de vehicule, o creștere de 9,1% comparativ cu finalul lunii iunie 2024, demonstrând un interes în creștere al IMM-urilor și al persoanelor fizice pentru leasingul pe termen lung (creșterea în segmentul clienților individuali este, de asemenea, de 9,1%). Flota Arval Flex (abonament flexibil pe termen mediu) se ridică la 43.522 de mașini, în scădere cu 16,0% comparativ cu finalul lui iunie 2024, din cauza disponibilității mai bune a vehiculelor pentru leasing pe termen lung, pe fondul revenirii graduale la un nivel normal al timpilor de livrare.

Flota Arval are 631.014 de vehicule electrificate (vehicule hibrid și electrice) la 30 iunie 2025, în creștere cu 23,7% comparativ cu anul trecut. Creșterea în segmentul vehiculelor complet electrice a fost foarte puternică: +42,6%, la un nivel de 295.026 de vehicule.

Ca parte a pregătirii viitorului plan strategic, Arval a extins planul Arval Beyond cu un an, cu un obiectiv de flotă de două milioane de vehicule în 2026, incluzând 400.000 de vehicule complet electrice.

Rezultate financiare

În primul semestru al anului 2025, veniturile brute ale Arval au crescut cu 10,1%, până la €10.538,5 milioane (9.567,5 milioane de euro în primul semestru al anului 2024), în strânsă legătură cu creșterea afacerilor.

Venitul brut operațional s-a ridicat la €1.096,5 milioane (-24,2% comparativ cu primul semestru al anului 2024 și -27,8% excluzând impactul pozitiv al unei poziții excepționale de €53 milioane), înregistrând o creștere a marjelor de leasing (marja financiară) și a marjelor de servicii, în legătură cu creșterea soldurilor finanțate (+14,5%), precum și un efect de bază nefavorabil comparativ cu nivelul încă deosebit de ridicat din primul semestru al anului 2024 al venitului brut operațional din vânzările de vehicule și câștigurile de capital anticipate din cesiuni.

Venitul brut operațional, excluzând rezultatul vânzărilor de mașini, a înregistrat astfel o creștere globală de 16,6% (+10,6% excluzând impactul pozitiv al unei poziții excepționale de €53 milioane)

Rezultatul vânzărilor de mașini și câștigurile de capital anticipate din cesiuni s-au ridicat la €78,1 milioane în primul semestru al anului 2025, după trei ani la niveluri excepționale (€494,1 milioane în primul semestru al anului 2022, €789,2 milioane în primul semestru al anului 2023 și €572,4 milioane în primul semestru al anului 2024). Este de așteptat ca efectul de bază să se atenueze din a doua jumătate a anului 2025, cu venituri din vânzările de vehicule și câștiguri de capital anticipate din cesiuni de €253,4 milioane în a doua jumătate a anului 2024.

Cheltuielile operaționale au fost de €537,3 milioane. Acestea au crescut cu 5,9% comparativ cu primul semestru al anului 2024. Raportul cost/venit s-a ridicat la 49,0% în primul semestru al anului 2025, comparativ cu 35,1% în primul semestru al anului 2024, reflectând impactul normalizării rezultatului din vânzările de vehicule și câștigurile de capital anticipate din cesiuni. Raportul cost/venit excluzând rezultatul vânzărilor de mașini a arătat o îmbunătățire semnificativă, la 52,8%, comparativ cu 58,1% în primul semestru al anului 2024, reflectând efectul pozitiv al măsurilor de eficiență operațională și digitalizare.

Costul de risc a rămas moderat, la €29,1 milioane, sau 15 puncte de bază în raport cu soldurile financiare. Este aproape de nivelul anului anterior (€31,5 milioane, sau 18 puncte de bază).

Rezultatul operațional:  €530,1 milioane (€906,7 milioane în primul semestru al anului 2024) – “a fost în general la un nivel bun, reflectând creșterea puternică a afacerilor și un efect de bază nefavorabil comparativ cu un nivel încă excepțional de ridicat în primul semestru al anului 2024 al rezultatului din vânzările de vehicule și câștigurile de capital anticipate din cesiuni”, transmite compania.

Elementele non-operaționale au totalizat -€35,0 milioane (-€7 milioane în primul semestru al anului 2024). Acestea au inclus efectul aplicării IAS 29 “Raportarea financiară în economiile hiper-inflationiste”, în cadrul filialei din Turcia a Arval (TEB Arval) pentru -€42,8 milioane comparativ cu -€12,5 milioane în primul semestru al anului 2024.

Profitul înainte de impozitare la €495,1 milioane (€899,7 milioane în primul semestru al anului 2024) este în scădere cu 45,0%.

Venitul net s-a ridicat astfel la €351,4 milioane (€688,8 milioane în primul semestru al anului 2024), în scădere cu 49,0% comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut din cauza unui efect de bază care a fost încă nefavorabil comparativ cu nivelul deosebit de ridicat din primul semestru al anului 2024 al rezultatului din vânzările de vehicule și rezultatele anticipate, compensat parțial de creșterea puternică a marjei financiare și a marjei de servicii în legătură cu creșterea bună a soldurilor. Venitul net, partea Grupului s-a ridicat la €338,9 milioane (-49,1% comparativ cu aceeași perioadă din 2024).

Totalul bilanțului s-a ridicat la €49.312 milioane la sfârșitul lunii iunie 2025 (€47.915 milioane la sfârșitul lunii decembrie 2024). Capitalul propriu total, după o distribuire de dividende de €584 milioane în primul semestru al anului 2025, s-a ridicat la €4.283 milioane la sfârșitul lunii iunie 2025 (€4.550 milioane la sfârșitul lunii decembrie 2024).

Arval este un actor major în leasingul full-service de vehicule și specialist în soluții de mobilitate, fondat în 1989. Arval este deținut în totalitate de BNP Paribas și este poziționat în cadrul diviziei de Servicii Bancare Comerciale, Personale și Servicii a Grupului. Arval avea în leasing peste 1,82 milioane de vehicule la sfârșitul lunii iunie 2025. În fiecare zi, aproape 8.600 de angajați Arval din 29 de țări oferă soluții flexibile pentru a face călătoriile perfecte și sustenabile pentru clienți, de la grupuri corporative internaționale mari până la companii mai mici și clienți privați.

Arval este membru fondator al Alianței Globale Element-Arval. Flotele tuturor membrilor Alianței totalizează peste 4,5 milioane de vehicule în 55 de țări.