Retailerul român de bricolaj Dedeman, deținut de frații Dragoș și Adrian Pavăl, anunță că își extinde operațiunile în Republica Moldova printr-o investiție strategică.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
Decizia de a pătrunde pe piața Republicii Moldova a fost luată de conducerea Dedeman în urma unei întâlniri cu Prim-ministrul Dorin Recean și alți oficiali ai Guvernului de la Chișinău.
„Republica Moldova este o piață cu potențial real de dezvoltare, care demonstrează că este pregătită să devină parte a Uniunii Europene. Această investiție reflectă încrederea noastră în viitorul, stabilitatea și perspectivele economiei locale, dar și dorința de a contribui la dezvoltarea comunității, prin experiența și resursele pe care le-am acumulat în România” a declarat Dragoș Pavăl, Președintele Dedeman.
„Pentru noi, decizia de a veni în Republica Moldova nu este doar o mișcare de business, ci o împlinire a unei dorințe mai vechi. Faptul că Dedeman își are originile la Bacău, la circa 150 km de graniță, a făcut ca această extindere să fie considerată, încă de la început, un pas natural. Ne dorim să le oferim vecinilor noștri o experiență de cumpărare modernă și accesibilă, la standardele cu care i-am obișnuit pe clienții din România, contribuind astfel la dezvoltarea economiei locale.” a subliniat Dragoș Pavăl.
Cu o rețea de 64 de magazine la nivel național, Dedeman își continuă expansiunea. Până la finalul acestui an, va fi inaugurat magazinul din Mediaș, al 65-lea al rețelei, iar în 2026 un nou magazin își va deschide porțile la Giurgiu, bifând astfel prezența Dedeman în toate județele țării.
Primele investiții externe ale grupului Pavăl Holding au fost realizate în anul 2023, în domeniul turismului. În 2025, frații Pavăl au consolidat această deschidere internațională prin achiziția lanțului de bricolaj Praktiker Hellas din Grecia, fiind una dintre cele mai importante tranzacții din regiune. Intrarea pe piața din Republica Moldova reprezintă, astfel, o continuare firească a acestei viziuni de dezvoltare regională.
„Venim în Republica Moldova nu doar în calitate de investitori, ci ca parteneri ai comunităților locale. Credem cu adevărat în potențialul nemărginit al acestei țări și în drumul său european.”, mai spune Dragoș Pavăl.
Această decizie strategică are și o dimensiune simbolică: Dedeman, un brand antreprenorial românesc de succes, vine în Republica Moldova într-un moment în care țara își afirmă maturitatea economică și deschiderea către noi oportunități, consolidându-și totodată orientarea pro-europeană.
Dedeman are în prezent 64 de magazine fizice și magazin online și 5 centre logistice, alături de un parc auto propriu. Compania a realizat o cifră de afaceri de 2,65 miliarde de euro cu peste 13.500 de angajaţi.