Retailerul olandez Action, unul dintre cele mai mari lanțuri de magazine de produse nealimentare din Europa, și-a făcut oficial intrarea în România, miercuri. Action oferă produse non-alimentare, precum produse de artizanat,îngrijire personală și jucării⁠. Jucătorul olandez va fi astfel un concurent pentru Pepco sau Jumbo.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Primul magazin al retailerului a fost deschis în cadrul Centrului Comercial Supernova Pitești și are o suprafață de peste 840 mp. Magazinul este gestionat de 18 persoane.

Prin această deschidere, România devine a 14-a țară în care lanțul de magazine Action operează.

Analize Economedia

calcule buget
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
ACTION lansare Pitesti
Sursa foto: Action

„Începând de astăzi, locuitorii din Pitești și vizitatorii orașului se pot bucura de formula Action: 6.000 de produse de calitate, tot mai sustenabile, din 14 categorii (de la detergenți, curățenie și îngrijire personală până la jucării și divertisment, articole de bricolaj sau articole de grădină și de exterior, totul la cel mai mic preț). Action introduce săptămânal 150 de produse noi, pentru o gamă mereu relevantă. Prețul a 1.500 de produse Action este sub 5 lei”, transmite compania.

Hajir Hajji, CEO Action, a declarat: „Suntem cu adevărat încântați să deschidem astăzi primul magazin Action din România. Acest pas important marchează începutul călătoriei noastre aici și suntem mândri să aducem formula unică Action clienților români, oferindu-le gama noastră surprinzătoare de produse la cele mai mici prețuri. Deschiderea din Pitești reprezintă startul unui parcurs prin care tot mai mulți români se vor bucura de experiența Action în următorii ani. Le mulțumesc tuturor celor care, cu dedicare și pasiune, au făcut posibilă această deschidere. Succesul nostru se bazează pe angajamentul echipelor noastre.”

Supermarket Action
Sursa foto: Facebook / Cristian Gentea

„Action, discounterul non-food, primește peste 20 de milioane de clienți în fiecare săptămână în cele peste 3.000 de magazine din 13 țări europene. Clienții preferă Action pentru gama sa surprinzătoare de 6.000 de produse din 14 categorii, precum jucării și articole pentru hobby-uri, produse pentru casă, grădină și bricolaj, care oferă atât obiecte de necesitate zilnică, cât și produse menite să facă viața de zi cu zi mai ușoară sau mai plăcută, întotdeauna la cel mai mic preț. În fiecare săptămână, Action introduce 150 de produse noi pentru a menține oferta relevantă”, transmite compania.

Anunțul a fost făcut și de Centrul Comercial Supernova Pitești, care a marcat miercuri inaugurarea atât a magazinului Action, cât și a unui supermarket La Cocoș.

„Supernova Pitești marchează astăzi două premiere de amploare, care schimbă peisajul de retail din județul Argeș și din România. Vizitatorii sunt invitați să descopere primul hipermarket La Cocoș din județul Argeș. Tot astăzi, Action, unul dintre cele mai dinamice lanțuri de discount non-food din Europa, își face debutul pe piața din țara noastră, deschizând primul magazin din România în clădirea Mömax, parte a centrului comercial Supernova Pitești”, au transmis reprezentanții centrului comercial.

„Suntem încântați că, la Supernova Pitești, au loc două deschideri de referință pentru piața locală și națională de retail: hipermarketul La Cocoș și Action. Prin cele două inaugurări de astăzi, centrul nostru comercial își consolidează poziția ca punct de atracție pentru cumpărături și petrecere a timpului liber, atât pentru locuitorii din județul Argeș, cât și pentru cei din împrejurimi. Obiectivul nostru este să aducem împreună branduri și concepte care să răspundă așteptărilor întregii comunități”, declară Markus Pinggera, Managing Director, Supernova Group.

Action Supernova Pitesti
Sursa foto: Facebook

Action are peste 3.000 de magazine în toată Europa și aproximativ 80.000 de angajați de 151 de naționalități. Compania a creat peste 10.500 de noi locuri de muncă în 2024.

În România va fi un concurent serios pentru Pepco, Jumbo și alte lanțuri de discount.

Intrarea Action pe piața românească vine într-un moment în care sectorul de retail low-cost este în continuă creștere.

Planuri mari pentru România

Luna trecută, Joost Uwents, CEO al WDP, și Hajir Hajji, CEO al Action, au semnat oficial contractul pentru construirea unui centru de distribuție în România.

Ceremonia de semnare a avut loc la sediul internațional al Action din Zwaagdijk, în prezența lui Jens Burgers, directorul lanțului de aprovizionare, și Jacco Straaijer, managerul departamentului de extindere a lanțului de aprovizionare.

„Miercuri, 24 septembrie, vom deschide cu mândrie primul nostru magazin în România, în orașul Pitești. Privind în viitor, noul centru de distribuție de lângă București, care va deveni operațional în 2027, va juca un rol esențial în susținerea creșterii noastre preconizate și în aducerea formulei Action către și mai mulți clienți români în anii următori”, a transmis compania.

Action centru distributie Romania
Sursa foto: Action / LinkedIn

Extindere accelerată

Lansat în 1993 în Olanda, Action a crescut rapid și s-a extins în Țările de Jos, Belgia, Franța, Germania, Austria, Polonia, Spania, Italia și alte țări europene.

De la un mic magazin din Enkhuizen, Olanda, în urmă cu 32 de ani, Action a devenit magazinul non-alimentar cu cea mai rapidă creștere din Europa.

Numai în 2024 a deschis 352 de magazine noi.

Cu o strategie bazată pe volume mari de vânzări și prețuri reduse, retailerul a înregistrat o creștere de peste 21% în 2024, ajungând la vânzări nete de 13,8 miliarde de euro.

Peste 10.000 de locuri de muncă într-un singur an

Action este și un angajator important. Anul trecut, compania a creat peste 10.000 de noi locuri de muncă și a promovat peste 3.500 de angajați.