Compania germană Robert Bosch va desființa 13.000 de locuri de muncă ca urmare a luptei pe care o duce cel mai mare furnizor auto din lume cu o piață lentă, costuri ridicate și presiunea rivalilor, care i-au lăsat un deficit anual de costuri de 2,5 miliarde de euro (2,9 miliarde de dolari), a anunțat compania joi, transmite Reuters.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
Compania a declarat anterior că se așteaptă să „lupte pentru fiecare cent” pe o piață acerbă, în condițiile în care cererea rămâne slabă, iar barierele comerciale exacerbează un mediu economic deja dificil.
Bosch a declarat într-un comunicat că dorește să “reducă din costuri cât mai repede posibil”. Pe lângă reducerile de personal, compania intenționează să diminueze costurile cu materialele și costurile operaționale, să reducă investițiile în facilități și clădiri și să eficientizeze logistica și lanțurile de aprovizionare.
Va reduce locurile de muncă la diverse locații din Germania, pe diverse termene, până la sfârșitul anului 2030, a precizat compania. De ceva timp, a existat o “supracapacitate semnificativă” în administrație și vânzări, precum și în dezvoltare și producție, din cauza scăderii cererii, se menționează în comunicat.
„Trebuie să lucrăm de urgență la competitivitatea noastră în sectorul mobilității și să ne reducem permanent costurile”, a declarat Stefan Grosch, membru în consiliul de administrație și director de relații industriale. „Acest lucru este foarte dureros pentru noi, dar, din păcate, nu există nicio cale de ocolire.”
CEO-ul Stefan Hartung a declarat pentru Reuters luna aceasta că vor exista „ajustări structurale”, estimând în același timp că veniturile Bosch vor crește cu aproximativ 2% în 2025 față de cele 90,5 miliarde de euro înregistrate anul trecut.
Anul trecut, Bosch avea aproximativ 418.000 de angajați la nivel global.
Într-un moment de respiro pentru industria auto europeană, Washingtonul a declarat miercuri că implementează acordul comercial dintre SUA și Uniunea Europeană, confirmând că o taxă vamală redusă de 15% pentru autoturismele și piesele auto din UE a început să fie aplicată de la 1 august.
Asociația industriei auto germane VDA a declarat însă că barierele comerciale rămase sunt în continuare o “provocare” și că UE ar trebui să insiste pentru a îmbunătăți și mai mult condițiile comerciale transatlantice.
„Evoluțiile geopolitice și barierele comerciale precum tarifele duc la o incertitudine considerabilă – noi, la fel ca toate companiile, trebuie să facem față acestui lucru”, a declarat Markus Heyn, un alt membru al consiliului de administrație al Bosch și președinte al diviziei sale de Mobilitate.
„Este de așteptat ca intensitatea concurenței să continue să crească semnificativ.”