Domeniile Davidescu anunță o creștere de 24% a vânzărilor în primul semestru din 2025, deși începutul de an a fost marcat de provocări, precum creștere cu 10% a prețului la energie și o recoltă mai slabă, pe fond de secetă, în anul anterior, după cum spun reprezentanții cramei.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
Domeniile Davidescu este o afacere de familie, care administrează o cramă situată în cea mai sudică zonă a Republicii Moldova, în apropiere de lacul Beleu. Marca Domeniile Davidescu este vândută atât în România, cât și pe piețele internaționale de pe trei continente.
Creșterea înregistrată de Domniile Davidescu s-a datorat unei combinații de factori, spun producătorii. Pe de o parte, extinderea prezenței în retail pe cea mai mare piață a companiei, cea din România, a adus listări noi – inclusiv în rețeaua Penny – iar online-ul a continuat să accelereze prin campanii digitale dedicate și colaborări cu marketplace-uri internaționale. Pe de altă parte, HoReCa a generat rezultate pozitive, prin consolidarea prezenței în orașe-cheie precum Cluj și Brașov și printr-o apropiere mai mare de restaurantele premium.
Portofoliul diversificat a contat la fel de mult. Vinurile albe și rosé au înregistrat creșteri notabile, în special în retail, confirmând tendința consumatorilor către vinuri mai fresh. Vinurile roșii s-au menținut stabile, consolidând loialitatea consumatorilor, în timp ce Divinul – vinarsul, nou lansat pe piață în acest an – este un produs strategic, listat la nivel național și poziționat în segmentul băuturilor fine. Totodată, spumantele și frizzantele au atras o nouă categorie de public, orientată către ocazii festive și către experiențe de lifestyle.
Printre vinurile „vedetă” ale semestrului s-au numărat Rară Neagră & Saperavi, spumantul de Rară Neagră și Viorica & Pinot Grigio.
„Am reușit să creștem vânzările cu 24% în primul semestru din 2025. Într-o piață globală dificilă, în care consumul de vin scade, vinurile care spun o poveste autentică și transmit încredere au cel mai mult de câștigat”, a declarat Andrian Davidescu, CEO Domeniile Davidescu.
Din punct de vedere agricol, anul 2025 a adus provocări legate de lipsa precipitațiilor în timpul verii, dar perspectivele rămân optimiste, spun reprezentanții companiei. Aceștia estimează o recoltă cu aproximativ 10% mai mare decât în 2024, ceea ce va permite extinderea stocurilor. Vinurile roșii și albe vor păstra standardele de calitate consacrate, în timp ce Divinul premium va continua să fie în focus pentru anul curent.
În ultima parte a anului, crama Domeniile Davidescu își propune să mențină ritmul de creștere și să atingă un avans de 25% la nivelul întregului an 2025. Un element-cheie va fi lansarea unui spumant premium. Pentru finalul acestui an, compania mizează pe noi lansări, inclusiv a unui spumant fermentat clasic, a unui divin (distilat din vin) cu o vechime de 7, 10 și 20 de ani, și pe consolidarea prezenței internaționale.