Au început lucrările propriu-zise la tunelul Robești, amplasat pe secțiunea 2 (Boița-Cornetu) a autostrăzii Sibiu-Pitești (A1), a anunțat directorul general al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, Cristian Pistol.

“Tunelul Robești va avea o lungime de 900 m, este construit cu metoda austriacă iar pe anumite porțiuni, unde a fost identificată rocă dură se va apela inclusiv la dinamitare subterană. Asocierea de constructori turci (Mapa – Cengiz) este mobilizată pe acest sector al șantierului, pentru această fază, cu 30 de muncitori și 10 utilaje specializate. Pe măsură ce activitățile vor evolua, numărul muncitorilor și al utilajelor va crește proporțional.”, a precizat Pistol.
Șeful CNAIR a adăugat: “Pe întreaga secțiune vor fi construite 7 tuneluri, din care cel mai lung va fi cel de la Câineni (1.520 m).
Contractul pentru construcția secțiuni 2 (31,33 km) a autostrăzii Sibiu – Pitești are o valoare de 4,25 miliarde, este finanțat prin Programul Transport (Fonduri Europene Nerambursabile) și trebuie finalizat în anul 2028. Stadiu fizic al lucrărilor pe întregul șantier se apropie de 7%.”
Lotul 2 Boița – Cornetu (31 km) este construit de asocierea de constructori din Turcia Mapa-Cengiz.
La ora actuală sunt în lucru 3 secțiuni ale autostrăzii Sibiu – Pitești (A1), parte a coridorului 4 Pan-european:

– Secțiunea 4 (Curtea de Argeș-Tigveni): 9,86 km. Termenul de finalizare contractual este anul 2027 dar în actualul ritm de lucru este posibil să fie deschisă circulația mai devreme (2026).
– Secțiunea 3 (Cornetu-Tigveni): 37,40 km. Termenul contractual de finalizare este 2028.
– Secțiunea 2 (Boița-Cornetu): 31,33km. Termenul contractual de finalizare este 2028.

Cele trei secțiuni, care au o lungime însumată de 78,8 km, fac parte din tronsonul montan al autostrăzii Sibiu – Pitești, prima autostradă din România care va traversa Carpații.

Analize Economedia

calcule buget
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant

Alte două secțiuni au fost deja deschise traficului.

Secțiunea 1 Sibiu – Boița (13,17 km) a fost deschisă de constructorul austriac Porr în decembrie 2022.

În decembrie 2024, constructorul italian WeBuild a dat în circulaţie o secţiune de 16 kilometri din lotul 5 Curtea de Argeş – Piteşti (între Piteşti şi Băiculeşti) de pe Autostrada A1 Sibiu – Piteşti, cu 8 luni mai devreme faţă de termen.

Lungimea lotului 5 este de 30,35 km. Iar diferența de traseu a fost deschisă traficului pe 11 iunie 2025. Lucrările de construcție a Secțiunii 5 a autostrăzii Sibiu – Pitești s-au finalizat înainte de termenul contractual, stabilit pentru 31 august 2025.

Imagini cu lucrările la tunelul Robești au fost publicate și de secretarul de stat în ministerul Transporturilor, Ionel Scriosteanu.