Noi imagini de pe șantierele autostrăzilor din România au fost publicat pe conturile de YouTube ale pasionaților de infrastructură. Pe contul Raul Pristopan a fost publicat un clip de peste 4 minute cu imagini filmate în data de 10 octombrie pe lotul Nădășelu – Mihăiești din Autostrada Transilvania A3.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Secțiunile Nădășelu – Mihăiești (16,80 km) și Mihăiești – Zimbor (13,26 km) sunt construite de o asociere condusă de firma Spedition UMB, iar potrivit datelor Cestrin, stadiul actual fizic este de 86.70%, iar stadiul actual financiar este de 74.03%.

Antreprenor: Asocierea SC Spedition UMB SRL – SC Tehnostrade SRL – SC Electromontaj SA;

Analize Economedia

calcule buget
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant

Durată contract: 36 de luni (12 luni proiectare, 24 de luni execuție);

Valoare contract: 1,625 miliarde de lei, fără TVA;

Sursă de finanțare: Programul Național de Redresare și Reziliență (PNRR); 

Cele două loturi fac parte din secțiunea Gilău – Borș a autostrăzii Transilvania A3 București Borș, potrivit 130km.ro.

Gilău – Borș

Stadiu: Deschis parțial, restul în execuție

Lungime: 166,55 km

Termen de deschidere: Gilău – Nădășelu, inclusiv viaduct de acces, deschis în Septembrie 2018; Biharia – Borș deschis în septembrie 2020.

Tronsonul este împărțit în trei secțiuni:

  • Secțiunea 3A Gilău (Cluj-Napoca Vest) – Mihăiești (26,27 km)
  • Secțiunea 3B Mihăiești – Suplacu de Barcău (80,03 km)
  • Secțiunea 3C Suplacu de Barcău – Borș (60,25 km).

Secțiunea 3A Gilău – Mihăiești se prezintă astfel:

3A1 Gilău – Nădășelu (9,47km) – deschisă circulației în Sep. 2018. Porțiunea între Gilău și Nădășelu (8,70 km, parte din secțiunea 3A) a fost deschisă în Septembrie 2018. Pentru această secțiune contractul a fost semnat în aprilie 2013; constructori: UMB Spedition-Tehnostrade; cost: 258,2 milioane lei fără TVA. Viaductul de acces (0,77 km): constructor – Tirrena Scavi SpA; preț 25,6 milioane lei fără TVA.

3A2 Nădășelu – Mihăiești* (16,80km) – câștigător desemnat în septembrie 2020: asocierea Spedition UMB SRL – Tehnostrade SRL – Electromontaj SA, perioada de proiectare 12 luni, perioada de execuție 24 de luni, preț (împreună cu secțiunea Mihăiești – Zimbor): 1,39 miliarde lei fără TVA. Contract semnat în Sep 2020. Termen deschidere: 2026

Secțiunea 3B Mihăiești – Suplacu de Barcău se prezintă astfel:

3B1 Mihăiești – Zimbor* (13,26km). Câștigător desemnat în septembrie 2020: asocierea Spedition UMB SRL – Tehnostrade SRL – Electromontaj SA, perioada de proiectare 12 luni, perioada de execuție 24 de luni, preț (împreună cu secțiunea Nădășelu – Mihăiești): 1,39 miliarde lei fără TVA. Contract semnat în Sep 2020. Termen deschidere: 2026

3B2 Zimbor – Poarta Sălajului** (12,24km). Constructor: Asocierea SA&PE Construct SRL – Spedition UMB SRL – Tehnostrade SRL. Preț: 680.405.395,28 lei fără TVA. Durata: 12 luni pentru proiectare, 24 luni pentru execuție. Contract semnat în iunie 2020. Termen de deschidere: 2026.

3B3 Poarta Sălajului – Zalău** (15,14km). Constructor: asocierea MAKYOL İnşaat Sanayi Turizm ve Ticaret A.Ş. – ÖZALTIN İNŞAAT TİCARET VE SANAYİ A.Ş., perioada de proiectare: 18 luni, perioada de execuție: 60 luni. Preț Poarta Sălajului – Zalău – Nușfalău: 6,62 miliarde lei fără TVA. Contract semnat în aprilie 2025. Termen de deschidere: 2031

3B4 Zalău – Nușfalău (25,84km). Constructor: asocierea MAKYOL İnşaat Sanayi Turizm ve Ticaret A.Ş. – ÖZALTIN İNŞAAT TİCARET VE SANAYİ A.Ş., perioada de proiectare: 18 luni, perioada de execuție: 60 luni. Preț Poarta Sălajului – Zalău – Nușfalău: 6,62 miliarde lei fără TVA. Contract semnat în aprilie 2025. Termen de deschidere: 2031

3B5 Nușfalău – Suplacu de Barcău (13,55km). Secțiune deschisă în septembrie 2023. Contract semnat în Septembrie 2020. Constructor selectat: Nurol İnşaat Ve Ticaret A.Ş. Preț: 384.138.887,89 lei fără TVA. Durata: 6 luni pentru proiectare, 18 luni pentru execuție.

Secțiunea 3C Suplacu de Barcău – Borș se prezintă astfel:

3C1 Suplacu de Barcău – Chiribiș (26,35km). Câștigător desemnat: Construcții Erbașu SA, preț 884.123.669,17 RON fără TVA, durata: 6 luni pentru proiectare, 18 luni pentru execuție. Câștigător desemnat în septembrie 2023. Contract semnat în noiembrie 2023. Termen de deschidere: 2026

3C2 Chiribiș – Biharia (28,55km). Contract semnat în iunie 2020 dar reziliat în mai 2022. Constructor nou desemnat în iunie 2023: asocierea Precon Transilvania SRL – Citadina 98 SA, preț: 785,22 milioane lei (fără TVA), termen de proiectare: 6 luni, termen de execuție: 18 luni. Contract semnat în martie 2024. Termen de deschidere: 2027

3C3 Biharia – Borș (5,35km). Secțiune deschisă în septembrie 2020. Contract semnat în Decembrie 2018 cu Asocierea Trameco SA – Váhostav-SK a.s. – Drumuri Bihor SA – Drum Asfalt SRL – East Water Drillings SRL, cost 134,22 milioane lei (fără TVA).

*Viaductele din zonele Mihăiești și Topa Mică pe secțiunile Nădășelu – Mihăiești și Mihăiești – Zimbor (3,2km) vor fi realizate prin contracte separate de asocierea ÖZALTIN İNŞAAT TİCARET VE SANAYİ A.Ş. – ILGAZ İNŞAAT TİCARET A.Ş. – VISIO CONSTRUCTION WORKS S.R.L., constructor desemnat în martie 2024, cost 994,7 milioane lei fără TVA, termen de proiectare 9 luni, termen de execuție: 18 luni, contract semnat în iunie 2024. Termen deschidere: 2026.

**Contract separat pentru nodul Românași, care va asigura descărcarea traficului de pe secțiunea Zimbor – Poarta Sălajului până la finalizarea secțiunii Poarta Sălajului – Zalău; constructor selectat în noiembrie 2024 – asocierea SC SA&PE Construct SRL – SC Spedition UMB SRL – SC Tehnostrade SRL, cost: 71,33 mil. lei (fără TVA), durata: 3 luni pentru proiectare, 7 luni pentru execuție.

 

Imagini cu evoluția lucrărilor pe ambele loturi, Nădășelu – Mihăiești (16,80 km) și Mihăiești – Zimbor (13,26 km, au fost publicate luna trecută pe contul Răducu P Drum.