Lucrările la varianta de ocolire Craiova Sud au ajuns la un stadiu fizic de execuție de 87%, anunță Direcția Regională Drumuri și Poduri (DRDP) Craiova. Fostul ministru al Transporturilor spunea anterior că contractul pentru Centura Sud Craiova „într-o proporţie foarte mare probabil că va fi reziliat”.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Pe sectorul DN 6 (Cârcea) – DN 55 (Malu Mare), antreprenorul a finalizat așternerea stratului de uzură, montarea panourilor fonoabsorbante și parapetelor de protecție urmând ca, în perioada imediat următoare, să fie aplicate marcajele rutiere și să fie montate indicatoarele rutiere. Pe acest sector au fost finalizate și lucrarile de subtraversare a liniei de cale ferată.
De asemenea urmează a se finaliza și giratoriul de la intersecția cu DN 55, transmite DRDP Craiova.

Pe sectorul DN 55 – DN 56, urmează așternerea stratului de uzură, fiind deja finalizate lucrările de montare a panourilor fonoabsorbante, a parapetelor de protecție și cele de amenajare a scurgerii apelor.

Analize Economedia

calcule buget
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant

La pasajul peste calea ferată de pe acest sector, DRDP Craiova, în calitate de supervizor al lucrărilor, a solicitat expertizarea grinzilor prefabricate de către un expert tehnic autorizat. În urma expertizei, s-a decis înlocuirea acestora pe cheltuiala antreprenorului, fără costuri suplimentare pentru proiect.

În perioada următoare, va începe montarea noilor grinzi.

În februarie, fostul ministru al Transporturilor şi Infrastructurii Sorin Grindeanu spunea că contractul pe Centura Craiovei într-o proporţie foarte mare probabil că va fi reziliat.

Fostul ministru al Transporturilor a transmis mai multe avertismente constructorului Rizzani (Italia), care a întârziat lucrările, în special la pasajul pe care compania italiană îl construiește pe sub Magistrala CFR M 100 București – Craiova – Timișoara. Constructorul a cerut numeroase păsuiri privind termenul de inaugurare.

Contractul pentru construirea Centurii Craiova Sud a fost semnat pe 14 ianuarie 2022 cu firma din Italia, termenul de realizare fiind de 15 luni, iar Ministerul Transporturilor a emis Autorizația de Construire la începutul lunii februarie. Șoseaua cu o lungime de 10 km și o singură bandă pe sens face legătura între trei Drumuri Naționale: DN 6 Bucureşti – Craiova – Timişoara, DN 55 Craiova – Bechet şi DN 56 Craiova – Calafat. Traseul acoperă tranzitul prin sudul municipiului la mică distanţă de Uzina de Automobile Ford, iar prin nodul de la Cârcea şi DN 65 F se asigură legătura cu DN 65 Craiova – Piteşti şi viitorul Drum Expres DEx 12 Craiova – Piteşti.

Valoarea contractului este de 196 milioane lei, din care 140 milioane finanțare europeană prin Programul Operațional Infrastructură Mare (POIM 2014-2020).

Lucrările pentru centura Craiova Sud au început în iunie 2022 și aveau termen inițial de finalizare 15 luni. Constructorul are probleme de mobilizare pe acest șantier.

Șoseaua cu o singură bandă pe sens face legătura între trei Drumuri Naționale : DN 6 Bucureşti – Craiova – Timişoara, DN 55 Craiova – Bechet şi DN 56 Craiova – Calafat. Traseul acoperă tranzitul prin sudul municipiului la mică distanţă de Uzina de Automobile Ford, iar prin nodul de la Cârcea şi DN 65 F se asigură legătura cu DN 65 Craiova – Piteşti şi viitorul Drum Expres DEx 12 Craiova – Piteşti.

Obiectivul de investiții “Centura de ocolire Craiova Varianta Sud, DN 56-DN 55-DN 6” este amplasat în zona de Sud a Municipiului Craiova, și face legatura între DN 56 ( Craiova-Calafat) – DN 55( Craiova-Bechet) – DN 6( Craiova-Caracal), În momentul de față traficul de autovehicule din zona Calafat, Bechet și Drobeta Turnu Severin înspre Caracal- Alexandria- București se desfășoară prin Municipiul Craiova, ceea ce duce la o aglomerare a orașului. Lungimea noului drum va fi de 9.889 km, se vor construi două parcări, una pe sens, două pasaje peste CF, un pod peste canalul de ape uzate, două intersecții giratorii la nivel cu DN 55 si DN 56, o bretea de acces pentru legatura cu DN 6 în sensul giratoriu existent.” a transmis CNAIR. Un alt proiect de infrastructură foarte important pentru constructorul auto din Bănie este drumul de legătură între Uzina Ford și Drumul Expres Craiova-Pitești.

Municipiul Craiova are o centură pe zona de Nord între Aeroportul Internaţional Craiova şi ieşirea spre Timişoara, dar şi un alt drum de legătură pe lângă fabrica de automobile, în Sud – Est între DN 6 şi DN 65.

Centura Craiova Sud este un proiect mai vechi, lansat pentru prima dată în 2011, iar Memoriul Tehnic are la bază un recensământ rutier din 2005 care estimează un trafic de aproximativ 15 000 de autovehicule pe zi în 2020, respectiv aproape 19.000 în 2025 (n.r valori de trafic care se califică pentru autostradă). De aceea este surprinzătoare decizia CNAIR care a continuat proiectul în varianta cu o singură bandă pe sens. Pentru a avea o centură inelară, municipiului Craiova îi lipseşte tronsonul de Vest, paralel cu Jiul care va asigura legătura între DN 56 Craiova – Calafat şi DN 6 ieşirea spre Târgu Jiu sau Timişoara. Astfel, de la Pitești la Craiova se va merge la profil de drum rapid pe 4 benzi, se intră pe Centura Craiova cu o singură bandă pe sens și se continuă spre Lugoj și Târgu Jiu pe drumuri rapide, de asemenea cu profil de Drum Expres sau Autostradă.

Același constructor lucrează la modernizarea Centurii București Sud între Domnești și Jilava, un tronson cu o lungime de 15 kilometri, un proiect mult mai complicat care include și subtraversări ale intersecțiilor de la Măgurele și Bragadiru, după cum Economedia a explicat aici.