Dacia va concura cu Skoda Octavia anul viitor cu un nou model break robust, alimentat cu benzină, pregătit pentru off-road și cu un preț de pornire sub 25.000 de lire sterline, scrie publicația britanică Autocar.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
Noul model, a cărui lansare este așteptată în lunile următoare, va juca un rol crucial în expansiunea Dacia pe cea mai populară piață auto din Europa, segmentul C – care deja reprezintă o cincime din vânzările companiei, în urma introducerii SUV-ului Bigster anul acesta. Un al treilea model din segmentul C va sosi aproximativ un an mai târziu.
Noul CEO al Dacia, Katrin Adt, a declarat pentru Autocar că succesul Bigster a inspirat încrederea în cadrul companiei că brandul poate continua să se extindă în segmentul C, extrem de competitiv.
„Teritoriul nostru principal este în prezent segmentul B, dar avem oferte și în segmentul A și am început în segmentul C, iar cu Bigster am făcut-o destul de uimitor de bine,” a spus ea, menționând că rivalul Nissan Qashqai s-a clasat în top 10 cele mai bine vândute mașini (către clienții de retail) pe mai multe piețe cheie – inclusiv Franța și Germania – în luna iulie.
Pentru ca această expansiune să aibă succes, însă, Adt a spus: „Trebuie să avem grijă ca fiecare mașină să aibă propriul său loc în segment – propriul scop – și puteți fi siguri că aceasta va fi o ofertă total diferită pentru client față de Bigster.”
Într-adevăr, o fotografie care a apărut pe internet cu ceea ce pare a fi un prototip în fază avansată al noului model – cu numele de cod C-Neo – arată că acesta va arăta efectiv ca un Sandero alungit și înălțat, luând forma unui break compact cu gardă la sol mărită, care este așteptat să aibă o lungime de aproximativ 4,6 metri.
Patrice Lévy-Bencheton, șeful departamentului de performanță a produselor, a declarat: „Există, de asemenea, o pondere semnificativă a segmentului C formată din persoane «non-SUV», care încă sunt în căutarea unei poziții de condus mai joase, a unui produs mai eficient care este mai puțin «ostentativ». Pentru unii, un SUV este puțin cam ostentativ.”
El a adăugat că există o proporție semnificativă de cumpărători în acest spațiu care doresc „performanța, confortul și plăcerea de a avea o mașină puțin mai mare, dar care nu sunt atrași de forma SUV-ului și care gândesc: «Trebuie să alegem un produs mai eficient, mai elegant».”
Frank Marotte, șeful de vânzări și marketing al Dacia, a fost de acord și a spus că retragerea iminentă a modelului Ford Focus și prețurile în creștere ale concurenților săi – cum ar fi Volkswagen Golf, Vauxhall Astra și Toyota Corolla – au deschis o oportunitate pentru Dacia în acest segment, unde intenționează să ofere un preț mai mic decât toți concurenții importanți, la fel cum a făcut și cu Bigster.
„Ceea ce vrem să facem în segmentul C este ceea ce am făcut în B sau B-plus,” a spus Marotte. „Am identificat acest lucru în special la C-SUV. Dar chiar și C-hatch este probabil un segment în care prețurile au crescut cel mai mult în ultimii cinci ani. Se observă o creștere masivă a ratei lunare sau a prețurilor în acest segment.”
El a recunoscut că „segmentul C-hatch este o provocare pentru noi; într-adevăr, nu avem o bază de clienți,” dar a spus că succesul Bigster – aproximativ 50.000 de comenzi în primele șase luni – oferă mărcii încrederea că expansiunea sa către modele mai mari este viabilă.
Dacia va aplica o politică de prețuri similară și cu noul break, renunțând la ceea ce compania consideră a fi echipamente „neesențiale” pentru a menține un preț de listă mai mic decât al rivalilor săi principali. Bigster, de exemplu, pornește de la aproximativ 25.000 de lire sterline – cu 5.000 de lire sterline mai ieftin decât Qashqai de aceeași dimensiune și cu 9.000 de lire sterline mai puțin decât Ford Kuga.
C-Neo este, așadar, probabil să coste în jurul valorii de 20.000 de lire sterline, având un preț mai mare decât Sandero de 15.000 de lire sterline, dar fiind în continuare semnificativ mai ieftin decât break-urile Seat Leon (27.000 de lire sterline) și Octavia (29.000 de lire sterline).
Fiind bazat pe aceeași platformă CMF-B a Grupului Renault pe care Dacia o folosește pentru toate modelele sale, cu excepția modelului electric Spring, este de așteptat să fie aproape identic din punct de vedere tehnic cu Bigster, cu o gamă de propulsoare pe benzină mild- și full-hybrid cu puteri cuprinse între 128 CP și 153 CP, deși rămâne de văzut dacă va urma exemplul fraților săi SUV – și al rivalului Skoda – în a fi oferit cu tracțiune integrală (4×4).
Oricum ar fi, noul model va rămâne fidel etosului Dacia de mașină „robustă”, axată pe activități, datorită suspensiei înălțate și a protecțiilor de caroserie – un tratament similar cu cel al versiunii de top Sandero Stepway, despre care șeful de design, David Durand, a spus că „este și el puțin «orientat spre exterior»”, în ciuda faptului că are tracțiune față.
El a spus: „În acest caz, este vorba doar de garda la sol și de anvelopele înalte care îți dau încrederea de a merge pe un drum pietruit fără teamă – și îl folosești în fiecare zi și îl încarci cu orice vrei.
„Este o unealtă. Nu este un obiect pe care îl etalezi în fața casei și care îți reprezintă nivelul social. Este ceva ce folosești cu adevărat în fiecare zi, cu copiii, cu adulții. Ai un spațiu interior generos. Așadar, este vorba de acest mod ușor diferit, «orientat spre exterior», pe care îl putem explora.”
Durand nu a dorit să ofere o dată potențială de dezvăluire și nici să confirme detalii concrete despre noua mașină, dar a spus că „are mult sens” ca Dacia să intre în acest segment, deoarece alte mărci „pur și simplu abandonează acest domeniu, pentru că toată lumea face SUV-uri”.

Sursa foto: media.dacia.com