Activitatea constructorului este intensă pe șantierul Lotului 1 al Autostrăzii Bucureștiului A0 Nord, chiar dacă vremea este destul de instabilă, spune secretarul de stat în ministerul Transporturilor, Ionel Scrioșteanu. El precizează că au loc lucrări la rețelele electrice în zona nodului rutier A0-DN1A.

Stadiul principalelor lucrări este următorul:

  • se execută lucrări de relocare a liniei de înaltă tensiune în zona nodului rutier cu DN1A;

  • a fost realizată o deviere provizorie a liniei electrice pentru a asigura continuitatea furnizării de electricitate până la finalizarea relocării definitive;

  • 63 de relocări de utilități publice sunt în curs de execuție (90%) sau urmează să intre în această fază;

  • se realizează rampa de urcare pentru pasajul care va supratraversa linia feroviară și râul Colentina;

  • continuă montarea grinzilor la pasajul peste calea ferată și se lucrează la montarea predalelor;

  • este în curs de finalizare stabilizarea terenului de fundare (94%);

  • continuă lucrările de umpluturi terasament (55%);

  • continuă realizarea stratului de formă (60%);

  • continuă realizarea fundației din balast (31%);

  • se lucrează la podețele casetate (90%);

  • continuă forarea, armarea și turnarea piloților la podul pe autostradă peste râul Bâldana;

  • continuă lucrările la restul structurilor.

Activitatea este una susținută, iar pe șantier sunt mobilizați 771 de muncitori și 263 de utilaje + 330 de camioane pentru transportul materialelor, precizează Scrioșteanu.

“Acest prim tronson cuprins între DN1 și DN1A va fi finalizat înainte de termenul contractual cu circa 6 luni (mai – iunie 2026). Vă reamintesc că am demarat execuția lucrărilor pe acest lot în luna martie a acestui an, iar finalizarea integrală a acestora va avea loc la sfârșitul anului viitor.”

Analize Economedia

calcule buget
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant

Traseul Lotului 1 A0 Nord are o lungime de 17,5 km, între A1 și DN1, de la Dragomirești la Corbeanca, pe teritoriul județelor Ilfov (Dragomirești-Vale, Buftea, Mogoșoaia, Corbeanca) și Giurgiu (Joița, Săbăreni).

La începutul săptămânii trecute, în nopțile de luni și marți (10 – 11 noiembrie), între orele 22:00 – 06:00, circulația rutieră a fost temporar închisă pe tronsonul DN1A Mogoșoaia-Buftea între km 16+750 și km 16+850, parte din proiectul Autostrăzii A0 Nord, “sectorul Retter” aferent Lotului 1, a anunțat la începutul săptămânii secretarul de stat în ministerul Transporturilor, Ionel Scrioșteanu.

“Am făcut noapte albă pe lotul 1 al A0 Nord și am montat grinzile la pasajul peste DN1A. Ne-am sincronizat perfect, ca într-un vals compus de maestrul Eugen Doga.”, au scris reprezentanții Retter pe pagina de Facebook a companiei.

Lucrările pe acest lot au început în luna martie 2025. Potrivit datelor Cestrin, stadiu actual fizic este de 26,31%, iar
stadiul actual financiar 11.42%.

Contractul pentru Lotul 1 A0 Nord a fost semnat cu Pizzarotti – Retter în septembrie 2023, la peste 4 ani de la lansarea licitației, după numeroase amânări și contestații. În vară, Compania de Drumuri a semnat supervizarea cu proiectantul Consitrans.

Românii de la Retter, care lucrează pe secțiunea dintre Corbeanca și Mogoșoaia a acestui lot, și-au asumat că vor deschide circulația pentru șoferi la finalul primăverii 2026.

Imagini de pe acest lot au fost publicate recent și pe SkyScraper, unul dintre canalele de YouTube ale pasionaților de infrastructură.

 

Autostrada A0 Centura București

Lungime: 100,7km.

Potrivit 130km.ro, stadiul A0 este : în exploatare (72%); în execuție (28%); planificată (0%).

Autostrada București reprezintă un nou inel de autostradă în jurul orașului București cu o lungime de aproximativ 100km și este împărțită în următoarele loturi:

Lotul 1, A2 – CF902 (Jilava), 16,9km, constructor Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret AȘ, preț 830.679.662,15 lei fără TVA. Contract semnat în Aug 2019. O secțiune de 6,00km între Popești Leordeni și CF902/Jilava deschisă în Aprilie 2024, diferența deschisă în Iulie 2024

Lotul 2, CF902 (Jilava) – DN6, 16,3km, constructor Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret AȘ, preț 750.849.942,12 lei fără TVA. Contract semnat în Mar 2019. 10,00km între DN5 și DN6 deschiși în Decembrie 2023, diferența de 6,30km între CF902/Jilava și DN5 deschiși în Aprilie 2024

Lotul 3, DN6 – A1/DJ601, 17,97km, constructor asocierea Aktor SA – Euro Construct Trading SRL, preț de 853.422.022,52 lei fără TVA, termen de execuție 42 de luni. Contract semnat în aprilie 2019. Contractul a fost preluat integral de Aktor SA. Deschis în iunie 2025.

Segmentul Nord al autostrăzii A0 este împărțit în patru loturi:

Lotul 1, DJ601 – DN1 (Corbeanca), 17,5km, constructor: Impresa – Pizzarotti – Retter Project Management, preț: 815,08 milioane lei fără TVA. Durata: 12 luni pentru proiectare, 22 de luni pentru construcție. Contract semnat în septembrie 2023

Lotul 2, DN1 (Corbeanca) – DN2 (Afumați), 19,0km, constructor: asocierea SA&PE Construct SRL – Spedition UMB SRL – Tehnostrade SRL, preț: 831.920.653,34 fără TVA, durata de proiectare: 12 luni, durata construcție: 22 luni. Contract semnat în mai 2021. 9,5km între DN1 și A3 deschiși în noiembrie 2023, diferența deschisă în Decembrie 2024.

Lotul 3, DN2 (Afumați) – DN3 (Cernica), 8,6km, constructor selectat în noiembrie 2022: China Civil Engineering Construction Corporation, preț 397.996.117,63 lei fără TVA, durata de proiectare: 12 luni, durata de execuție: 18 luni. Contract semnat în martie 2023. 2,3km deschiși în Decembrie 2024.

Lotul 4, DN3 (Cernica) – A2, 4,47km, constructor Asocierea SA&PE Construct SRL – Spedition UMB SRL – Tehnostrade SRL, preț 312,6 milioane lei fără TVA, durata de proiectare: 12 luni, durata de execuție: 18 luni. Contract semnat în august 2020.