România va fi un hub pentru Elbit Systems în Europa pentru mecanismul de finanțare SAFE, a declarat un reprezentant al grupului, la un eveniment organizat la una dintre fabricile sale din Israel și la care Economedia a participat. Compania deține în România șapte facilități de dezvoltare și producție, inclusiv producție de componente la Bacău și asamblare de turele la Măgurele, și are peste 1.000 de angajați.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
Principalul produs al companiei promovat ca fiind pregătit pentru a fi exportat din România prin SAFE este turela UT30MK2. Aceasta este montată pe transportoarele blindate de trupe Piranha V ale Armatei Române și, cel mai probabil, va fi instalată pe viitoarele mașini de luptă ale infanteriei pe care România le va achiziționa în cadrul unui program în valoare de aproape 3 miliarde de euro.
Mecanismul SAFE, cu un buget total de 150 de miliarde de euro, acordă împrumuturi cu o dobândă maximă de 3%, cu o perioadă de grație de 10 ani și o perioadă de rambursare de până la 45 de ani. României i-au fost rezervate fonduri de 16,7 miliarde de euro în program, aceasta fiind a doua cea mai mare alocare după cea a Poloniei.
Angajații români, foarte apreciați
Reprezentanții Elbit au avut multe cuvinte de laudă pentru angajații lor din România. „Românii sunt buni ingineri și specialiști software”, a declarat reprezentantul companiei, care a adăugat că la unele întâlniri din Israel ale companiei se vorbește limba română. De altfel, mulți dintre angajații din fabrica din partea nordică a Israelului vizitată de Economedia vorbeau limba română bine sau aveau strămoși din România.
Un alt oficial al companiei a continuat să îi vorbească de bine pe angajații din România. „Inginerii din România sunt cei mai buni din lume pe unele sisteme”, a spus el. Una dintre facilitățile cu care compania se mândrește este cea de la Măgurele. Despre oamenii de acolo, oficialul a spus: „La Măgurele și Bacău oamenii sunt experți. Pot intra într-o turelă și mirosi dacă e o problemă.”
Compania a mai transmis și că are infrastructură mai bună la fabrica din Bacău decât la fabrica din Israel vizitată, deoarece facilitatea din România a fost construită mai recent, cu tehnologii mai moderne.
Bucureștiul urmează să anunțe în curând proiectele pe care le va finanța prin SAFE. Printre acestea se numără mașini de luptă ale infanteriei, arme de asalt, nave, drone și infrastructură cu utilizare duală.

Vehicul Piranha V cu turelă Elbit (Sursa foto: Wikimedia Commons / Nuță Lucian)