Jurnaliștii de la publicația britanică auto Top Gear au pus la test două mașini crossover, Dacia Bigster și Nissan Qashqai.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

În ceea ce privește autonomia, Bigster iese ușor în avantaj. “Deși sprintul său 0-100 km/h abia reușește să coboare sub pragul de 10 secunde, motorizarea hibridă complexă de 153 CP a lui Bigster soarbe combustibilul, permițând o autonomie de peste 650 de mile (peste 1.046 km) cu un singur rezervor. Petreceți mai mult timp în benzinării decât accelerați”, spun jurnaliștii de la Top Gear.

Inginerii Nissan au pus bateria Qashqai este sub scaunele din față pentru a obține un rezervor de 55 de litri și o autonomie teoretică de peste 740 de mile (peste 1.190 km). Top Gear notează că în condiții reale de condus, este probabil mai aproape de 630 de mile (peste 1.013 km), deci mai puțin decât Bigster, dar totuși impresionant.

Analize Economedia

calcule buget
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant

De asemenea, portbagajul Qashqai are 455 de litri, ceea ce înseamnă că este mai spațios decât majoritatea hatchback-urilor.

Cum arată testul comparativ, pe scurt.

Nissan Qashqai e-Power

  • Sistem Propulsie: Hibrid e-Power (motorul pe benzină de 1.5 litri cu trei cilindri funcționează exclusiv ca generator pentru a încărca bateria de 2 kWh; tracțiunea este asigurată de motorul electric de 202 CP). Nu are cutie de viteze clasică.

  • Confort/Zgomot: Motorizarea nouă este mai silențioasă (cu 5,6 dB) și transformă Qashqai într-un cruiser de autostradă impresionant. Totuși, în oraș, când motorul pornește forțat să încarce bateria, sunetul acestuia devine deranjant deoarece turația rămâne constantă.

  • Manevrabilitate/Design: Vibrează bine, dar nu oferă mult feedback la volan. Designul ascuțit (sharper) iese în evidență, mai ales pe nivelul N-Design.

  • Tehnologie: Ecran de infotainment de 12,3 inci cu sistem Google (îmbunătățire majoră), panou de climatizare separat (foarte practic) și multe camere.

  • Dezavantaje: Plasarea bateriei sub scaunul șoferului duce la o poziție de ședere înaltă, iar prețul este principalul neajuns: pornește de la 34.860 £.

Dacia Bigster Hybrid

  • Sistem Propulsie: Hibrid clasic (motor pe benzină de 1.8 litri cu patru cilindri și două motoare electrice) cu baterie mică de 1.4 kWh. Are două trepte pentru motorul electric și patru pentru cel termic. Pornește întotdeauna în mod electric.

  • Confort/Zgomot: Izolarea fonică este mai redusă (motorul cu patru cilindri este mai aspru), iar zgomotul de vânt este mai mare. Totuși, rulează surprinzător de mult în modul electric la viteze mici, iar trecerea între moduri este lină.

  • Manevrabilitate/Design: Stil robust, potrivit pentru exterior, cu bare de protecție din plastic reciclat. Nu se înclină mult în viraje. Este ușor de parcat datorită camerelor de înaltă calitate, chiar și pe echiparea de bază.

  • Interior: Spațiu masiv, mai ales pentru picioarele pasagerilor din spate. Materialele sunt mai ieftine, dar bine integrate.

  • Avantaj Major (Valoare): Bigster este mult mai economic în consumul real de combustibil (69 mile per galon, echivalentul a cca. 4,1 litri/100 km față de 53 cca. 5,3 litri/100 km la Qashqai). Prețul este imbatabil, pornind de la 28.190 £, fiind cu aproape 10.000 £ mai ieftin decât Nissan.

Concluzie: Deși Nissan Qashqai este o mașină foarte competentă tehnic, Dacia Bigster câștigă prin caracter și, mai ales, prin valoare imbatabilă (multă mașină pentru mult mai puțini bani).