Vânzările de autoturisme noi din Europa au crescut cu 4,9% în octombrie, pe măsură ce mașinile electrice au depășit înmatriculările celor pe benzină și motorină, arată datele Asociației Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA) citate de Reuters.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
Industria auto europeană a suferit o serie de dificultăți în acest an, inclusiv tarifele comerciale impuse de președintele american Donald Trump, încetinirea pieței chineze și o tranziție către vehicule electrice mai lentă decât se aștepta.
Recent, îngrijorările privind o potențială criză în lanțul de aprovizionare cu cipuri în jurul producătorului olandez de cipuri Nexperia au alimentat și mai mult tensiunile. Între timp, exporturile chineze de mașini electrice către Europa sunt în creștere.
Vânzările în Uniunea Europeană, Marea Britanie și Asociația Europeană a Liberului Schimb au crescut la 1,092 milioane de mașini în octombrie, deoarece piețele sale cele mai mari, inclusiv Germania și Marea Britanie, au adăugat mai multe mașini noi decât anul trecut, a arătat ACEA.
Înmatriculările Volkswagen, Stellantis și Renault au crescut de la an la an cu 6,5%, 4,6% și 10,6%. În ciuda faptului că înmatriculările Stellantis sunt în scădere cu 4,7% de la începutul anului comparativ cu aceeași perioadă din 2024.
Vânzările Tesla au scăzut cu 48,5% față de anul trecut, în timp ce vânzările chinezilor BYD au crescut cu 206,8%, deținând acum o cotă de piață de 1,6% față de 0,5% în octombrie 2024. Înmatriculările producătorului chinez SAIC Motor au crescut cu 35,9% față de anul trecut.
Vânzările totale de autoturisme din UE au crescut cu 5,8%. Înmatriculările mașinilor electrice pe baterii, hibride plug-in și hibride au crescut cu 38,6%, 43,2% și 9,4%, ajungând colectiv să reprezinte aproximativ 63,9% din înmatriculările blocului, în creștere față de 55,4% în octombrie 2024.
Piețele mari au înregistrat scăderi ale vânzărilor de mașini pe benzină și motorină
Per total, vânzările au crescut cu 7,8% în Germania, 0,5% în Marea Britanie, 15,9% în Spania, 2,9% în Franța și au scăzut cu 0,5% în Italia.
„În ciuda acestui impuls pozitiv recent, volumele totale rămân mult sub nivelurile de dinainte de pandemie. Cota de piață a mașinilor electrice pe baterii a ajuns la 16,4% de la începutul anului, însă este încă sub ritmul necesar în această etapă a tranziției”, a spus ACEA.

Sursa: Dreamstime