Compania de Drumuri poate semna cu turcii de la Ozaltin (Turcia) și Strade contractul pentru proiectarea și execuția primului lot al Autostrăzii Craiova – Filiași, parte a drumului de mare viteză Craiova – Filiași – Târgu Jiu, după ce Curtea de Apel București a respins definitiv contestația constructorului GottStrasse din Brașov.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
CNAIR a desemnat, pe 3 iulie 2025, Asocierea turco-română Ozaltin Insaat Ticaret VE Sanayi A.S. (lider) – Strade Bauunternehmung SRL – Infravi SRL câștigătoare a contractului pentru Lotul 1 cu o valoare de 1,4 miliarde lei, însă Asocierea condusă de Gott Strasse (constructorul Centurii municipiului Sfântu Gheorghe) a depus contestație la Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor, solicitând anularea raportului procedurii, respingerea ofertei Ozaltin și reevaluarea propriei oferte, conform documentelor pe care le-a analizat Economedia.
Contestația a ajuns în cele din urmă la Curtea de Apel București (CAB) a dat dreptate celor de la Ozaltin, menținând astfel decizia CNAIR.
„Respinge plângerea formulată de petenta GOTT. Respinge excepţia inadmisibilităţii plângerii OZALTIN. Admite plângerea OZALTIN şi modifică, în parte, decizia CNSC în sensul că respinge în totalitate contestaţia GOTT, ca neîntemeiată. Definitivă. Pronunţată azi, 27.11.2025, prin punerea soluţiei la dispoziţia părţilor de către grefa instanţei”, arată soluția instanței.
Astfel, CNAIR are undă verde să semneze contractul cu asocierea turco-română Ozaltin Insaat Ticaret VE Sanayi A.S. (lider) – Strade Bauunternehmung SRL – Infravi SRL, pentru o valoare de 1,4 miliarde lei.
Constructorul Ozaltin din Turcia a finalizat înainte de termen contractul pentru primul lot al Drumului Expres Craiova – Pitești (contract preluat de la 55% după rezilierea celui inițial cu Tirrena Scavi) și a început lucrările la cele două viaducte scoase din contractul cu UMB pe lotul Nădășelu – Zimbor de pe Autostrada Transilvania A3.
Asocierea are la dispoziție 10 luni pentru perioada de proiectare și 24 de luni pentru faza de execuție (total 34 de luni).
Pe traseul în lungime de 10,3 km se vor construi inclusiv:
– un nod rutier (Craiova Nord), prin care se asigura conexiunea cu DN65F.
– 22 de lucrări de artă, printre care 1 pasaj (peste DEx12) și 2 viaducte (peste nodul Valea Ursoaia),
– două parcări de scurtă durată (fiecare dintre acestea dotate cu câte 8 locuri de parcare cu posibilitate de încărcare rapidă a autoturismelor electrice)
Contractul, în valoare de 1,426 miliarde lei (fără TVA), este finanțat prin Programul Transport (PT) 2021-2027.
Lotul 1 face parte din sectorul construit la profil de autostradă al drumului de mare viteză Craiova – Târgu Jiu (110 km) și va ocoli zona de nord a Municipiului Craiova. Drumul de mare viteză Craiova – Târgu Jiu (110 km) este compus din 6 loturi și va traversa teritoriul județului Dolj pe o lungime de 47,3 km și județul Gorj pe o lungime de 62,7 km, trecând teritoriul administrativ a 19 UAT -uri. Noul drum de mare viteză va fi construit între Craiova și Filiași la profil de autostradă, iar de la Filiași la Târgu Jiu, la profil de drum expres.
Potrivit Acordului de Mediu, drumul de mare viteză Craiova – Târgu Jiu are o viteză de proiectare de 130 km/h (viteza maximă pe Drum Expres este de 120 km/h).

Sursa foto: Facebook / Ciprian Șerban