Compania feroviară română Grampet–GFR, deținut de Gruia Stoica, a semnat un acord de asociere strategică cu CRRC Shandong, o filială a gigantului chinez CRRC, pentru construirea unei fabrici noi de vagoane de marfă în Ungaria, a anunțat publicația Club Feroviar.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Deși acordul a fost confirmat de surse din industrie, acesta nu a fost încă anunțat public. Fabrica va fi o platformă industrială complet nouă, separată de operațiunile existente ale Grampet în Debrecen, și se va specializa în producția de vagoane descoperite, vagoane-platformă și vagoane specializate, toate conforme cu standardele europene TSI.

Alegerea Ungariei este justificată de avantajele logistice și de costuri. Obiectivul ambițios este ca primele unități să fie produse încă din 2026, cu condiția finalizării rapide a procedurilor administrative.

Analize Economedia

calcule buget
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant

Parteneriatul este considerat o oportunitate pentru Grampet de a aduce tehnologia CRRC în Europa Centrală, dar este însoțit de controverse legate de trecutul lui Gruia Stoica (condamnarea din 2015 pentru tentativă de mituire) și de datoriile istorice ale companiilor sale.

Pe de altă parte, notează Club Feroviar, de-a lungul timpului, mai multe inițiative Grampet – de la extinderi în Balcani până la linii proprii de producție – au rămas pe hârtie sau au fost amânate, iar cele realizate zac nefolosite, terminalul de la Dornesti fiind o astfel de investiție care, deși a fost promovată ca o mare realizare, nu a reușit să își realizeze scopul pentru care a fost construit, ucrainenii preferând tot terminalele din țara lor.

Această lipsă de consistență strategică amplifică scepticismul din piață privind sustenabilitatea unui proiect industrial de amploare, mai arată publicația citată.