Carrefour a mai făcut un pas pentru retragerea de pe o mare piață europeană. Comisia Europeană a aprobat, în temeiul Regulamentului UE privind concentrările economice, preluarea controlului unic asupra Carrefour Italia S.p.A. de către NewPrinces S.p.A., ambele din Italia, se arată într-un comunicat al Executivului comunitar, transmite Agerpres.
Tranzacţia se referă în principal la producţia şi furnizarea de produse alimentare prin intermediul distribuţiei cu amănuntul.
Comisia a concluzionat că tranzacţia notificată nu ar ridica probleme de concurenţă, având în vedere impactul său limitat asupra concurenţei pe pieţele pe care îşi desfăşoară activitatea societăţile. Tranzacţia notificată a fost examinată în cadrul procedurii normale de revizuire a concentrării.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
Grupul francez Carrefour are o rețea de 1.188 de locații în toată Italia – 41 de hipermarketuri, 315 supermarketuri, 820 de magazine de proximitate și 12 magazine cash & carry cu autoservire.
NewPrinces Group a anunțat în vară că va achiziționa toate magazinele grupului francez Carrefour, într-o tranzacție estimată la 1 miliard de euro. Înseamnă că supermarketurile Carrefour vor deveni italiene și, în termen de trei ani, vor reveni și la vechea marcă “GS” (Generali Supermercati).
Fuziunea celor două companii va crea al doilea cel mai mare jucător din sectorul alimentar italian în ceea ce privește veniturile și cel mai mare în ceea ce privește ocuparea forței de muncă (13.000 de angajați direcți în Italia, peste 18.000 în întreaga lume și alte 11.000 de persoane implicate în activități auxiliare furnizate de companii externe).
NewPrinces, listată la Bursa de Valori din Milano din octombrie 2019, este compania de familie a antreprenorului Angelo Mastrolia, în vârstă de 61 de ani, din Salerno, cu sediul central în Reggio Emilia. Fondată în 2004 ca parte a Grupului Parmalat, era cunoscută anterior sub numele de Newlat Food. În urma achiziției companiei britanice Princes de la Mitsubishi în primăvara anului 2024, a devenit NewPrinces Group. Cu unități de producție în Italia, Regatul Unit, Germania, Franța, Polonia, Olanda și Mauritius, înainte de a intra în marea distribuție organizată (GDO), opera deja în zece categorii de business alimentare: paste făinoase, leguminoase, alimente, conserve de pește și roșii, băuturi răcoritoare și sucuri de fructe, produse de patiserie, lapte și produse lactate, mâncăruri gata preparate și alimentație specializată. Cea mai recentă achiziție a sa a fost Plasmon, achiziționată de la Kraft Heinz în iulie 2025, o tranzacție de 120 de milioane de euro.
În Polonia, magazinele Carrefour ar putea fi cumpărate de statul polonez
Ministerul polonez al Agriculturii a recomandat săptămâna trecută guvernului să achiziționeze activele din Polonia ale gigantului francez Carrefour, care intenționează să se retragă din Polonia, scrie Notes from Poland.
Acestea ar putea fi apoi utilizate pentru a crea o rețea de retail alimentar de stat care ar contribui la combaterea „dominației lanțurilor de discount străine” și ar sprijini fermierii polonezi și alți producători, afirmă ministerul.
Carrefour a început să analizeze vânzarea afacerii sale din Polonia la începutul acestui an, atrăgând interesul marilor concurenți europeni, printre care Auchan din Franța, Kaufland din Germania, Netto din Danemarca, Silpo din Ucraina și Żabka din Polonia, potrivit presei.
Ministerul polonez Agriculturii afirmă că dorește ca grupul alimentar de stat National Food Group (KGS) să participe la licitația pentru cele aproape 850 de magazine Carrefour. Decizia finală în această privință va fi luată de ministerul activelor de stat, care supraveghează KGS.
Recomandarea ministerului agriculturii reprezintă acum prima măsură oficială în direcția creării unui lanț național de retail alimentar susținut de capitalul de stat. Ideea a fost lansată anterior în 2020 de fostul guvern al Partidului Lege și Justiție (PiS), dar nu s-a concretizat niciodată.
Potrivit ministerului, KGS ar putea oferi producătorilor polonezi de produse alimentare o piață mai sigură și ar putea contribui la stabilizarea prețurilor. Grupul, care se concentrează în prezent pe achiziții și prelucrare, ar câștiga o prezență la nivel național în sectorul comerțului cu amănuntul.
„O condiție esențială pentru dezvoltarea în continuare a agriculturii poloneze… este crearea unei piețe comerciale naționale”, a scris ministrul agriculturii Stefan Krajewski către ministrul patrimoniului de stat Wojciech Balczun.
„Acest lucru este deosebit de important având în vedere dominanța lanțurilor de magazine discount străine, care duce la un monopol, și provocările generate de situația geopolitică actuală”, a adăugat el.
Cele mai mari lanțuri de supermarketuri din Polonia sunt deținute de companii străine, cum ar fi Biedronka (portugheză), Lidl (germană), Kaufland și Auchan.
Carrefour operează una dintre cele mai mari rețele de retail din Polonia, cu aproape 850 de puncte de vânzare în șase formate.
Potrivit site-ului web al companiei, portofoliul său include peste 90 de hipermarketuri și peste 150 de supermarketuri, împreună cu șapte magazine en-gros și discount. Majoritatea locațiilor sunt magazine mai mici, cu peste 530 de magazine de proximitate și specializate la nivel național.
Carrefour deține, de asemenea, active substanțiale în afara magazinelor sale. În Polonia, deține 45 de centre comerciale, aproape 40 de benzinării și cinci depozite centrale care susțin operațiunile sale logistice.
Planurile Carrefour pentru România
Lanțul ia în considerare, de asemenea, vânzarea celor aproape 460 de magazine din România, iar printre cumpărătorii interesați se numără cel mai mare lanț de magazine de proximitate din Polonia, Żabka, care s-a extins recent în România.
Cel mai mare lanț de magazine de proximitate din Polonia, Żabka, a deschis al 100-lea magazin al mărcii sale românești, Froo, la un an după lansarea acesteia pe piața românească.
La începutul lunii noiembrie, Carrefour România a reacționat printr-un comunicat de presă la referitor la la informațiile că ar vinde magazinele din țară, publicate inițial luna trecută de presa franceză.
Carrefour subliniază că “articolele apărute în presă privind o posibilă tranzacție nu reflectă un anunț oficial din partea companiei. Strategia Carrefour de prezență și investiții în România este cea comunicată către angajați, parteneri, investitori și în spațiul public.”
De asemenea, retailerul francez mai arată și că în acest an și-a continuat extinderea în România.
Carrefour se află pe locul 4 în topul retailerilor din România, cu o cifră de afaceri de 12,54 miliarde lei și un profit net de 52,4 milioane lei. Numărul total de angajați a fost de 10.141, iar vânzările per angajat au fost de 1,23 milioane lei. Carrefour este deținut de Hyparlo Sas, companie din Franța, cu un procent de 94,36%.

Sursa foto: Facebook