Constructorul metroului din Cluj, consorțiul condus de compania turcă Gülermak, ar fi criticat Primăria după ce instituția a anunțat luna trecută un stadiu fizic al lucrărilor de numai 2,3%. Subiectul a fost discutat joi în ședința Consiliului Local, unde primarul Emil Boc a explicat de ce antreprenorul consideră această raportare nerelevantă, relatează ActualdeCluj.ro
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
Potrivit edilului clujean, în proiecte de o asemenea complexitate, raportarea progresului în procente este considerată neprofesionistă la nivel internațional, întrucât faza actuală de lucru — proiectarea — nu poate fi cuantificată numeric.
„Am fost criticați de antreprenori pentru faptul că am dat un procent pe care îl consideră nereal. Ați văzut și domneavoastră comunicatul de presă transmis. Spun că este subestimat și, în general, că nu se pot face aprecieri la un proiect de asemenea amploare în procente fizice”, a comentat Emil Boc.
Edilul a subliniat că în prezent se lucrează simultan la proiectarea a șapte stații, proces care presupune zeci de studii pentru fiecare dintre ele, coordonate de echipe mari de specialiști. „Nu poți să cuantifici munca atunci când lucrezi la proiectarea a șapte stații simultan. Cârtițele nu sunt încă în subteran, stațiile nu sunt gata. Aici nu vorbim de un chioșc de ziare sau de o stradă unde vezi asfaltul turnat”, a mai spus Boc. El a precizat că documentațiile fiecărei stații includ „35, chiar 45 de studii”, realizate de aproximativ „200–300 de oameni” implicați în diverse faze ale proiectului.
Reprezentanții USR au fost cei care au insistat ca Primăria Cluj Napoca să prezinte un raport privind progresul lucrărilor la metroul clujean. După multiple insistențe, Primăria a prezentat un raport care arată că stadiul lucrărilor este de 2.3%. Reprezentanții GULERMAK au reacționat cu un comunicat în care au arătat că „estimările nu reflectă dinamica reală a proiectului”. Aceștia explică că primele etape – recrutare, proiectare, avize, relocări de utilități și investigații geotehnice – durează mai mult, dar generează puțin progres fizic vizibil. „Odată ce încep lucrările grele, ritmul va crește semnificativ, urmând o curbă de progres exponențială”, se preciza în comunicat. Citește mai mult pe ActualdeCluj.ro

sursa foto: Asociația Pro Infrastructura