Christian von Koenigsegg, șeful producătorului suedez de hipercaruri, a contestat recent abordarea actuală a industriei în ceea ce privește decarbonizarea, transmite CarBuzz. În timp ce lumea automobilelor este în mare parte fixată pe baterii masive pentru vehiculele electrice cu autonomie mare, von Koenigsegg susține că un hibrid diesel care utilizează combustibili regenerabili este o soluție superioară, dar neglijată.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
Argumentul principal al lui von Koenigsegg se bazează pe masă și eficiență. El afirmă că un vehicul proiectat să funcționeze 95% din timp cu o baterie modestă – suficientă pentru deplasările zilnice – și 5% cu motorină regenerabilă pentru călătorii lungi ar fi semnificativ mai ecologic decât un vehicul electric greu, cu autonomie mare.
El observă că un astfel de automobil ar fi cu aproximativ 300 de kilograme mai ușor decât un vehicul electric standard cu autonomie mare, deoarece bateria ar avea doar o treime din dimensiune. „Este mult mai bine pentru mediu, iar nimeni nu se gândește la asta”, a declarat el pentru CarBuzz.
Complexitate vs. masă
Criticii subliniază adesea complexitatea mecanică a combinării unui motor diesel cu un sistem de propulsie electric. Cu toate acestea, von Koenigsegg privește complexitatea prin prisma componentelor brute, remarcând că reducerea bateriei de la 7.000 de celule la 2.000 compensează efectiv adăugarea unui motor cu ardere internă și a unui rezervor de combustibil. „Aș paria că, în 10 ani, impactul asupra mediului va fi mai mic, atâta timp cât nu conduci mai mult de 5% [din timp pe motorină]”, a declarat el.
În ciuda logicii, mai mulți factori împiedică adoptarea pe scară largă a acestei tehnologii. Umbra „Dieselgate” continuă să păteze reputația motorului diesel, iar producătorii consideră adesea că este mai ieftin să utilizeze motoarele pe benzină existente ca extensoare de autonomie decât să dezvolte sisteme diesel-electrice specializate.

Sursa foto: Mariusz Burcz / Alamy / Profimedia