Investiții în transportul feroviar în UE. Operatorul național spaniol cumpără trenuri de 1,4 miliarde de euro

alstom trenuri Sursa foto: Alstom

 

Operatorul feroviar naţional spaniol va achiziționa 152 de trenuri de mare capacitate pentru o valoare totală de peste 1,4 miliarde euro. Alstom a câştigat un contract de furnizare cu Renfe, a anunțat compania, potrivit News.ro. Noile trenuri vor permite Renfe să transporte cu cel puţin 20% mai mulţi pasageri pe oră în cele mai aglomerate noduri feroviare din ţară.

“Trenurile vor proveni din gama de trenuri suburbane X’Trapolis a Alstom. Contractul include, de asemenea, întreţinerea a 56 dintre trenuri pe o perioadă de 15 ani şi furnizarea de piese pentru flotă, precum şi stocul iniţial de piese de schimb şi echipamentele aferente”, anunţă Alstom.

Analize Economedia

inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1

Noile trenuri, care se bazează pe platforme cu performanţă dovedită în operare, vor permite Renfe să transporte cu cel puţin 20% mai mulţi pasageri pe oră în cele mai aglomerate noduri feroviare din ţară, inclusiv Madrid şi Barcelona. Fiecare va avea 100 de metri lungime şi o capacitate de peste 900 de pasageri. Trenurile X’Trapolis au configuraţie mixtă, atât cu vagoane simple cât şi supraetajate, concepute pentru a satisface nevoile de mobilitate în creştere ale marilor centre urbane. “Soluţia noastră este rezultatul unei experienţe îndelungate în proiectare, inginerie şi industrializare la nivel global şi a peste 30 de ani de fabricare a trenurilor în Spania. În plus, faptul că peste 80% dintre furnizorii noştri sunt companii spaniole locale, ne face foarte mândri”, a declarat Gian Luca Erbacci, preşedinte Alstom Europe.

Designul noilor trenuri X’Trapolis maximizează capacitatea de transport de pasageri datorită configuraţiei interioare inovatoare şi a spaţiilor flexibile. Numeroase uşi de acces şi culoarele largi facilitează intrarea şi ieşirea pasagerilor, permiţând o scădere a timpilor de oprire a staţiei, spun reprezentanții companiei. Trenurile oferă accesibilitate universală, conectivitate Wi-Fi şi zone dedicate pentru biciclete şi cărucioare. X’Trapolis maximizează, de asemenea, disponibilitatea şi utilizarea liniei prin intermediul unor sisteme de tracţiune mai eficiente şi a ultimei generaţii de tehnologie de control al trenurilor.

Oferă o eficienţă energetică optimă în timpul funcţionării şi o rată de reciclare de peste 98% la sfârşitul duratei de viaţă, susține producătorul.

Portofoliul de produse al Alstom cuprinde o gamă diversă, de la trenuri de mare viteză, metrouri, vehicule tip monorail, tramvaie şi autobuze electrice până la sisteme integrate, servicii personalizate, infrastructură, controlul traficului şi soluţii digitale de mobilitate. După ce Alstom a preluat Bombardier Transportation la 29 ianuarie 2021, veniturile combinate ale noului grup s-au ridicat la 15,7 miliarde de euro pentru perioada de 12 luni încheiată la 31 martie 2020. Compania Alstom are sediul principal în Franţa şi este prezentă în 70 de ţări, având un număr de 75.000 de angajaţi.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: