Herbert Diess, păstrat CEO de grupul Volkswagen, dar cu responsabilități modificate. Germanii au un plan de investiții pe cinci ani de 159 mld. euro

volkswagen logo Sursa foto: Pixabay

Herbert Diess va rămâne CEO al VW, dar va avea responsabilitățile reorganizate, a anunțat producătorul de automobile, punând capăt săptămânilor de incertitudine cu privire la viitorul acestuia pe fondul conflictului cu sindicatele, în timp ce compania și-a intensificat planurile de investiții pentru mașinile electrice.

Ralf Brandstaetter, care a preluat anul trecut de la Diess poziția de șef al mărcii de bază Volkswagen, se va alătura consiliului de administrație și va conduce o nouă divizie intitulată Volkswagen Passenger Cars de la 1 ianuarie, a anunțat compania, potrivit Reuters.

El va prelua, de asemenea, afacerea Volkswagen China de la Diess de la 1 august. Cu toate acestea, Diess va prelua responsabilitatea pentru unitatea software a companiei Cariad, care are o funcție cheie în eforturile de transformare ale companiei.

Analize Economedia

salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
Sursa foto: Volkswagen

„Nu pot să mă plâng de lipsa responsabilităților – continui să mă simt pe deplin responsabil pentru companie”, a spus Diess.

Viitorul lui Diess a fost pus la îndoială în urma ciocnirilor cu puternicele sindicate ale Volkswagen, care controlează mărci precum Skoda, Audi, Porsche, Seat sau Bentley.

Stilul de management și comunicare al lui Diess, care avertizează asupra a zeci de mii de posibile pierderi de locuri de muncă în următorii ani și evidențiază frecvent amenințarea concurenței din partea Tesla, a înfuriat consiliul de întreprindere al producătorului auto, determinând săptămâni de negocieri asupra viitorului său la firmă.

Planuri de investiții

Consiliul de supraveghere al companiei a prezentat joi actualizarea anuală a planului de investiții pe cinci ani al companiei, subliniind investiții de 159 de miliarde de euro – în creștere față de 150 de miliarde de euro anul trecut – inclusiv electrificarea mai multor fabrici Volkswagen din Europa.

Președintele Consiliului de Supraveghere Volkswagen, Hans Dieter Poetsch, a declarat că grupul a putut finanța integral programul, adăugând că grupul are câteva concepte de finanțare inteligente, fără a preciza care sunt acestea.

Cheltuielile pentru vehiculele electrice vor crește la 52 de miliarde de euro, în creștere cu aproximativ jumătate față de planul de anul trecut, despre care Diess a spus că reflectă și schimbările prin care trece Volkswagen pentru a depăși Tesla.

„Devenim un producător de baterii, un administrator de infrastructură de încărcare, software-ul joacă un rol mai dominant… dezvoltăm noi activități de afaceri cu o dimensiune incredibilă pentru noi”, a spus el.

Diess a spus că Volkswagen se așteaptă să genereze 20 de miliarde de euro de venituri până în 2030 numai din divizia sa de baterii, care este pregătită pentru vânzare sau listare parțială.

Reorganizarea echipei de conducere ar presupune ca grupul Volkswagen să delege managementul mărcilor individuale de mașini pentru a se concentra asupra acestor domenii de afaceri globale, a spus Diess.

Al doilea cel mai mare producător de automobile din lume a confirmat, de asemenea, că se așteaptă ca marja sa operațională să fie la capătul superior al intervalului său țintă de 6%-7,5% în 2021.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: