Lucrările pentru construirea pasajului suprateran de la intersecţia Popeşti – Leordeni (Olteniţa) pe Centura Bucureşti Sud avansează într-un ritm susţinut, potrivit celor mai recente imagini video pe care le-a publicat Asociaţia Construim România. Pasajul de la intersecţia cu DN 4 Bucureşti – Olteniţa va fi realizat sub forma unui sens giratoriu suspendat (n.r la fel şi pasajele de la Domneşti, Berceni şi Cernica) şi este cel mai scump pasaj care se ridică pe centură, valoarea lucrărilor fiind de 169 milioane lei. Şantierul a fost deschis în vara anului trecut iar stadiul fizic de execuţie se apropie de 20 %.
Sensul giratoriu suspendat are termen de finalizare septembrie 2022
Constructor este un antreprenor din Italia care, pe lângă pasaj, va lărgi centura la patru benzi pe o lungime de 4 kilometri ,, Se lucrează la armarea și cofrarea pilelor aferente rampei spre Berceni și radierelor, pilelor și culeelor la rampele spre Olteniței și Glina. Se continuă relocarea utilităților pe întreg proiectul”, explică Asociaţia Construim România.
Singurul pasaj care se termină anul acesta va fi cel de la Mogoşoaia (pasaj clasic)
Pasajul de la Mogoşoaia, pe Centura Bucureşti Nord, acum cu stadiu fizic de execuţie peste 40 % va fi terminat în această toamnă (n.r. cu câteva luni înainte de termen) potrivit estimărilor CNAIR. Pentru alte două pasaje, Domneşti şi Berceni, inaugurarea este posibilă în vara anului viitor în timp ce pentru pasajul de la Cernica lucrările merg foarte greu, la aproape un an de la deschiderea şantierului, stadiul fizic de execuţie fiind de sub 10 %. Pasajul de la Cernica este inclus într-un contract pentru modernizarea celor 11 kilometri dintre DN 2 şi A 2- Autostrada Soarelui cu termen octombrie 2021 care, evident, nu poate fi respectat. Singurul sens giratoriu suspendat deschis în România este cel de la Păuleşti – Băicoi pe Centura Ploieşti Nord.