CEO-ul Renault, Luca de Meo, a confirmat apariția unui nou model electric Dacia, probabil din 2024. În prezentarea lui de Meo, rezultă că 27 de noi modele vor fi lansate în perioada 2022 – 2025, dintre care jumătate vor acoperi segmentul compact.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

În 2024, prezentarea lui de Meo include și lansarea modelul electric Dacia de segment B, căruia i se vor adăuga trei modele Renault (unul fiind Renault 5 electric), un Alpine și un vehicul comercial sub marca Renault.

Din ceea ce se știe până acum, viitorul model electric Dacia ar putea fi dezvoltat pe plaforma CMF-BEV a grupului francez, aceeași bază utilizată pentru vehiculele electrice Renault 5 și Nissan Micra.

Analize Economedia

calcule buget
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant

Conform datelor Renault, platforma CMF-BEV va permite asamblarea a anuală a peste 250.000 de mașini aparținând mărcilor Nissan, Renault, Alpine și Dacia.

De asemenea, această bază tehnologică mai mare decât CMF-AEV (folosită pentru Dacia Spring) este considerată de Renault ca „cea mai competitivă platformă compactă electrică din lume”. Platforma va fi lansată în 2024, va oferi o autonomie de până la 400 km și va permite reducerea costurilor cu până la 33% şi consumul de energie cu peste 10% faţă de actualul Renault ZOE.

Aceeași platformă CMF-BEV va fi utilizată, pe lângă Renault, Nissan și Dacia, de marca sport Alpine.