Autostrada Sibiu -Pitești : CNAIR prezintă măsuri de remediere și prelungește până pe 10 martie termenul de depunere a ofertelor la licitația pentru lotul 3

Autostrada Tuneluri Sursa : Ministerul Transporturilor

Compania de Drumuri a prelungit până pe 10 martie termenul de depunere a ofertelor la licitația pentru lotul 3 al Autostrăzii A 1 Sibiu -Pitești și a prezentat 12 măsuri de remediere, după ce Astaldi (WeBuild) a reclamat erori și lacune ale documentației tehnice, anunță Asociația Pro Infrastructură. Constructorul din Italia și-a retras contestația vineri, după cum Economedia a scris aici, însă rămâne de văzut dacă în urma clarificărilor CNAIR sau pentru că nu vrea să meargă mai departe în licitația restrânsă. Deocamdată, procedura de achiziție  figurează ca suspendată în sistemul electronic de achiziții publice. Este a treia prelungire a termenului -limită pentru depunerea ofertelor. Inițial, CNAIR anunțase datele de 20 ianuarie și 7 februarie 2022. Licitația pentru proiectarea și execuția lotului Cornetu -Tigveni (37 km.) este cel mai mare contract pentru o autostradă din România, iar licitația s-a lansat pe baza unui studiu de fezabilitate, vechi, din 2008. Asociația Pro Infrastructură a arătat ce riscuri ridică o documentație ,,slabă” pentru primele două loturi de autostradă care traversează munții în timp ce CNAIR a ,,pasat” răspunderea pe umerii candidaților, dovadă fiind singura ofertă depusă pentru Lotul 2 Boița-Cornetu.

,,CNAIR adoptă măsuri de remediere pe licitația A1 Sibiu-Pitești Secțiunea 3. V-am explicat în 3 februarie că asocierea WeBuild-Tancrad a depus o contestație extrem de dură la CNSC în urma căreia s-a suspendat procedura. Luni, 14 februarie, CNAIR a publicat pe SEAP 12 măsuri de remediere (anexate), prelungind totodată termenul de depunere a ofertelor până pe 10 martie, motivând: “Autoritatea Contractantă are în vedere asigurarea unei competitivități și a unei maturități a ofertelor ce vor fi depuse raportat la complexitatea obiectivului de investiție”. Clarificările aduse de CNAIR fie i-au mulțumit, fie i-au alungat definitiv pe cei de la WeBuild pentru că și-au retras contestația.
Însăși decizia CNAIR demonstrează fără echivoc că v-am explicat obiectiv și foarte precis problemele din documentația tehnică și bătaia de joc din răspunsurile la clarificări date de CNAIR în licitațiile Secțiunilor 2 și 3 ale Autostrăzii A1 Sibiu-Pitești cât și pe Lugoj-Deva lot 2″ a transmis API.

Este cel mai lung lot al Autostrăzii A1 (37 km) şi contractul cu cea mai mare valoare estimată, peste un miliard de euro (între 5,3 şi 5,7 miliarde lei), iar decizia de prelungire a termenului limită pentru depunerea ofertelor până pe 7 februarie are în vedere evitarea repetării situației de pe lotul 2 (Boiţa – Cornetu), atunci când singura ofertă depusă a venit din partea unui constructor din Turcia, deși în cursă erau şi alte firme interesate, iar unele au mai cerut o nouă extensie de timp pentru a face studii suplimentare. Și pentru acest lot de autostradă Studiul de Fezabilitate este vechi, din 2008 cu riscurile despre care Economedia a scris aici. Lotul 3 va avea un tunel dublu la Poiana de 1,7 km, 6 pasaje, 55 de poduri și un ecoduct la Călinești, iar două noduri rutiere sunt prevăzute la Cornetu și la Văleni.

Licitația pentru proiectarea și execuția lotului Cornetu – Tigveni a fost lansată în septembrie 2020, într-o primă fază 15 asocieri și constructori au depus oferte, șase dintre candidaturi fiind selectate în iunie pentru licitația restrânsă: Aktor, Astaldi, Makyol, Mapa, Pizzarotti şi Strabag. (Niciun constructor din China nu a mers mai departe în cursă, ca efect al Ordonanței care exclude participarea firmelor din această țară). Contractul are o durată de 11 ani, din care primele 14 luni pentru proiectare, 59 luni execuție, respectiv 5 ani pentru garanție, dar cu punctaj superior pentru un calendar accelerat de 12 luni proiectare și 45 de luni execuție.

Clarificările CNAIR la contestația Astaldi pot fi citite aici.

 

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Clarificarea clarificarii:
    La Compania de Drumuri s-a gasit vreun vinovat?
    Cu nume, prenume?
    S ce sanctiune a primit?
    Mai sunt lucrari in ceata si daca rezulta ca incompetenta e la Compania de Drumuri atunci mai bine o desfiintam!

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.