ANPC a controlat 65 de mari magazine și a dat amenzi de peste 750.000 de lei

ANPC Sursa foto Inquam Photos Alexandra Pandrea

Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a extins controalele în marile rețele de retail, la nivelul întregii țări. Marți, 22 februarie 2022, instituția a verificat 65 de unități, la nivel național, aparținând lanțurilor de magazine: Mega Image, Penny, Profi, Cora, Auchan, Carrefour și Lidl, în toate fiind găsite nereguli.

În urma acțiunilor întreprinse, într-o singură zi, până la această oră, comisarii ANPC au aplicat următoarele sancțiuni:

  • amenzi contravenționale în valoare totală de 772.000 lei

și măsuri complementare:

Analize Economedia

inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
  • oprirea definitivă de la comercializare și retragerea din circuitul consumului uman a produselor cu deficiențe
  • oprirea temporară a prestarii de servicii până la remedierea deficientțlor constatate, pentru 6 magazine
  • oprirea temporară a prestarii de servicii în raioanele în care s-au înregistrat abateri, până la remedierea deficientțlor constatate, pentru 25 de unități
  • a fost propusă sancțiunea complementară de închidere temporară a unității, pe o durată de cel mult 6 luni, pentru 2 magazine.

La 9 unități s-a verificat îndeplinirea măsurilor complementare aplicate în cadrul unei acțiuni de zilele trecute, și fiind constatată conformitatea acestora, s-a dispus reluarea activității comerciale, în aceste magazine.

Dintre cele mai frecvente abateri constatate de către echipele de control, menționăm:

– comercializarea unor produse în afara termenului de valabilitate

– comercializarea unor produse în afara datei durabilității minimale care prezentau insecte în ambalaj

– comercializarea unor produse congelate neconforme (produse cu culoarea modificată și cu acumulări de gheață în ambalaj)

– comercializarea unor fructe și produse din carne cu modificări organoleptice evidente și urme de mucegai

– comercializarea a diverse sortimente de salate fără informații privind data și ora deschiderii ambalajului, deși acestea aveau valabilitate 2 zile de la deschidere

– comercializarea unor produse preparate în zona de gătire a magazinului fără informare asupra orei de producție, deși acestea aveau valabilitate două ore din momentul producției

– utilizarea unui spațiul de expunere al produselor preambalate și congelate neigienizat, cu resturi de etichete, impurități mecanice, insecte moarte (muste si gandaci de bucatarie)

– prezența, în sistemul de ventilație al vitrinelor frigorifice de expunere a produselor la vânzare, a prafului în strat grosier, ruginei, a vopselei exfoliate

– utilizarea unor vitrine frigorifice cu rafturi care prezentau un grad avansat de uzură, depreciate, pătate, cu insecte moarte, resturi și reziduri alimentare

– nerespectarea regimului de temeperatură pentru păstrarea preparatelor (de exemplu, unele vitrine cu masa caldă nu asigurau temperatura minimă de +60 grade C, necesară sau unele pentru răcire, care depășeau valoarea de 4-8 grade C necesară)

– utilizarea unor spații de depozitare neigienizate sau neconforme din punctul de vedere al regimului de temperatură sau al gradului de uzură al aparaturii

– utilizarea unor cuptoare neigienizate,  prezentând un  strat gros de arsură și grăsimi

– prezența în magazin a gândacilor vii

– existența pavimentului neigienizat, în magazine, cu un strat de praf gros, grăsime si zone depreciate sau a plafonului deteriorat

– comercializarea unor mărțișoare din argint, fără a deține autorizație pentru comerțul obiectelor din metale prețioase

– mereguli în ceea ce privește promoțiile

– deficiențe de informare pe etichetele de produs sau ale raioanelor, referitor la elementele de identificare-caracterizare ale mărfurilor sau la data durabilității minimale

– lipsa informațiilor referitoare la ingredientele cu potențial alergen

– practici comerciale înșelătoare – utilizarea unor sintagme comerciale de promovare, care nu pot fi probate cu documente sau care se dovedesc a fi neadevărate comparând prețurile din magazin (exemplu ”Super ofertă”, ”cel mai mic preț” etc.)

– neconcordanță între prețul la raft și cel de la casa de marcat

– utilizarea, în magazine a unor automate neracordate la apă curentă, deși aceasta era necesară pentru preparatele pe care le asigurau

– comercializarea unor produse cu ambalajul deteriorate

– utilizarea unor mijloace de măsurare neverificate metrologic.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.