Autostrada Transilvania. Ministerul Transporturilor a emis Autorizaţia de Construire pentru lotul Mihăeşti-Nădăşelu. Constructorul român UMB intrase deja pe şantier

UMB Autostrada Transilvania Sursa foto: Asociaţia Pro Infrastructură
Ministerul Transporturilor a emis, miercuri, Autorizaţia de Construire pentru lotul Mihăeşti-Nădăşelu, tronson cu o lungime de 17 kilometri care face parte din Autostrada A3-Transilvania. Constructorul român UMB intrase deja în şantier, pentru că a câştigat ambele contracte pentru loturile Mihăeşti-Zimbor cu o lungime de 30 kilometri, respectiv Zimbor-Poarta Sălajului de 12 kilometri.
Pentru cele două contracte (cu trei secţiuni) termenul de execuţie este de 24 de luni. Autorizaţia de Construire pentru lotul Nădăşelu-Mihăeşti este emisă pentru lucrări în localităţile clujene Gilău şi Gârbău, arată Ministerul Transporturilor. Pe acest tronson sunt cuprinse 16 lucrări de artă: 8 viaducte, 2 viaducte şi 6 poduri. Valoarea lucrărilor pentru întreg contractul Nădăşelu-Zimbor (de la km 8 la km 38) este de 1,4 miliarde lei, iar pentru contractul Zimbor-Poarta Sălajului (12 km) 680 milioane lei, însă pentru acest lot încă nu sunt finalizate exproprierile.

Asociaţia Pro Infrastructură: Lucrările vor dura 3 ani

Pe cele trei loturi din cele două contracte sunt prevăzute 26 de lucrări de artă, iar lucrările vor dura trei ani, relieful fiind dificil, consideră Asociaţia Pro Infrastructură. „Antreprenorul general (UMB) pregătește terenul pentru excavații și foraje pe dealurile transilvănene. Vă reamintim că suntem la a treia încercare de construire, după rezilierea cu Bechtel și abandonul celor de la Maltauro. Faptul că vedem utilaje noi într-un număr rezonabil ne dă speranțe că a treia oară poate fi cu noroc. Vă putem spune de pe acum că lucrările vor dura minim 3 ani din cauza reliefului dificil. Vor fi construite 26 de poduri și viaducte cu diferite lungimi, săpate zeci de deblee la 20-30 de metri adâncime medie, unul din ele ajungând până la 75 de metri. Studiile de fezabilitate au indicat pozițiile mai multor alunecări de teren active. Nu sunt prevăzute tuneluri în această zonă”, anunţa Pro Infrastructură, într-o postare din 31 martie.

Analize Economedia

salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda

Lotul Nuşfalău – Poarta Sălajului cu tunelul de la Meseş, în etapa de evaluare oferte

Cel mai dificil şi scump sector al Autostrăzii A3 Transilvania este Poarta Sălajului-Zalău-Nuşfalău, de 41 de kilometri, care cuprinde şi tunelul de 3 km de la Meseş, judeţul Sălaj. Pentru acest segment cu o valoare estimată de 4 miliarde lei au fost depuse 12 oferte (din care 8 ale firmelor din China şi Turcia), iar desemnarea câştigătorului este estimată în luna august.  

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: