Constructorul Spic din Italia a câștigat licitația pentru finalizarea lucrărilor la Pasajul de la Micălaca, pe DN 7 Centura Arad. CNAIR încearcă de 10 ani să termine podul peste linia de tren București-Arad

Pasaj Micălaca 2

Constructorul SPIC din Italia a câștigat licitația pentru finalizarea lucrărilor la pasajul Micălaca, pe DN 7 Centura Aradului, un pe care Compania de Drumuri l-a început acum un deceniu și tot nu este finalizat. La rezilierea ultimului contract, Pasajul de la Micălaca peste linia de tren București -Arad era la 36 % stadiu fizic de execuție. La licitația pe care a organizat-o Regionala de Drumuri și Poduri Timișoara, au fost depuse două oferte, ambele de la firme din Italia : Spic Internațional și Tirrena Scavi. Spic este o firmă cu portofoliu bogat în lucrări de artă în timp constructorul Tirrena Scavi are întârzieri majore pe toate cele trei șantiere din țară : Primul Lot al Drumului Expres Craiova-Pitești, Pasajul Cernica și Centura Timișoara Sud.

Evaluarea CNAIR a fost de până la 39 de milioane de lei, dar Spic a depus o ofertă de 31 milioane : ,,D.R.D.P. Timișoara a stabilit rezultatul procedurii de atribuire a contractului având ca obiect „Pasaj denivelat pe centura de ocolire Arad (DN 7 km 540+248) peste CF Arad – București”.  Ofertantul desemnat câștigător este SPIC SRL, cu o valoare de 31.146.994,98 lei fără TVA. Semnarea contractului de achiziție publică va fi posibilă după expirarea perioadei de depunere a eventualelor contestații și respectiv după soluționarea contestațiilor/plângerilor formulate în cadrul procedurii de atribuire, dacă este cazul.”

„Centura este clasificată ca drum național european și asigură traficul de tranzit și de ocolire a municipiului Arad din direcțiile Deva, Oradea și Nădlac. Trecerea existentă la nivel cu calea ferată Arad – București, situată pe centura de ocolire Arad Nord, respectiv pe DN 7 la km 540+248, reprezintă un punct critic în desfășurarea fluentă și în condiții de siguranță a circulației pe drumul național. Circulația pe calea ferată Arad – București impune circa 74 de închideri ale barierei de tip SAT, cu durata medie de închidere a barierelor de circa 170 minute în 24 ore, fapt ce conduce la înregistrarea zilnică a unor importante pierderi în exploatare datorită staționării autovehiculelor la barieră. Construcția pasajului va elimina pierderile de timp generate de staționarea la bariera de la intersecția la nivel cu calea ferată scurtând astfel timpul de călătorie și reducând accidentele, poluarea mediului și costurile pentru transportul de mărfuri și călători”, notează CNAIR.

Viaduct construit de firma SPIC :

Istoricul pasajului de la Micălaca

Lucrările pentru construirea podului de la Micălaca peste linia de tren Bucureşti – Arad au început în 2011 cu asocierea Confort SA Timişoara, în 2012, Guvernul Ponta a tăiat finanţarea, iar în 2014 Ministerul Transporturilor a reziliat contractul la 20% stadiu fizic de execuţie. Un nou contract pentru reluarea lucrărilor a fost semnat de-abia în 2018 cu Implenia, o firmă din Austria, durata de execuţie fiind de 12 luni, iar valoarea lucrărilor 25 milioane lei. Nici al doilea contract nu a fost bine derulat pentru că, în 2019, la exproprieri suplimentare şi la 36% execuţie, Ministerul Transporturilor a uitat să ia şi terenul pentru relocarea liniilor de înaltă tensiune. Situaţia nu a fost deblocată, iar Implenia a solicitat rezilierea contractului, răspundea fostul ministru al Transporturilor, Cătălin Drulă, la o interpelare parlamentară din luna mai.

La a doua trecere de cale ferată de pe Centura Aradului, pasajul de la CET (peste linia Brad – Curtici) început în 2011 a fost inaugurat de-abia în 2018.

 

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: