Intel este în negocieri pentru a demara producţia de cipuri pentru industria auto, în scopul atenuării deficitului care a dus la oprirea fabricilor auto, a anunţat directorul general al companiei americane, Pat Gelsinger, într-un interviu acordat Reuters și citat de Agerpres.
“Discutăm cu reprezentanţii companiilor care se ocupă de proiectarea de cipuri pentru industria auto să fabricăm acele produse în reţeaua de uzine Intel, obiectivul fiind producerea de cipuri în următoarele 6-9 luni”, a declarat Gelsinger, după ce s-a întâlnit cu oficiali americani la Casa Albă pentru a discuta despre lanţul de aprovizionare cu semiconductori.
Intel este una din ultimele companii din industria semiconductorilor care proiectează şi produce propriile sale cipuri. Luna trecută, firma a anunţat că îşi va deschide fabricile clienţilor externi şi va construi uzine în Statele Unite şi Europa, pentru a contracara dominaţia producătorilor din Asia, cum ar fi Taiwan Semiconductor Manufacturing Co (TSMC) şi Samsung Electronics Co Ltd.
Gelsinger susţine că le-a spus oficialilor de la Casa Albă că Intel va deschide reţeaua sa de fabrici companiilor care produc cipuri pentru industria auto, în vederea atenuării deficitului care a dus la oprirea fabricilor.
“Sperăm că unele din aceste probleme pot fi atenuate, ele nu cer construirea de fabrici, operaţiune care durează 3 – 4 ani, dar probabil în 6 luni vor fi certificate noile produse. Am început aceste angajamente cu unii din furnizorii noştri cheie”, a declarat şeful Intel.
Acesta nu a precizat numele furnizorilor, dar a spus că cipurile ar putea fi produse la fabricile companiei din Oregon, Arizona, New Mexico, Israel sau Irlanda.
Acest deficit în aprovizionarea cu cipuri, care afectează producătorii auto din întreaga lume, este rezultatul unei combinaţii de factori. Producătorii de automobile au închis uzinele timp de două luni în timpul pandemiei de COVID-19 de anul trecut şi au anulat comenzile de cipuri. În paralel, însă, cererea de cipuri a crescut în industria echipamentelor electronice, în condiţiile în care oamenii au fost obligaţi să stea în acasă, ceea ce a condus la creşterea vânzărilor de laptopuri şi console de jocuri video. Acum producătorii de automobile trebuie să concureze pentru cipuri cu producătorii de electronice.