Companiile europene au făcut față unei inflații record în primul trimestru, dar marea întrebare pentru investitori este care va fi perspectiva lor pentru restul anului 2022. Se estimează că profiturile ar putea crește cu 25% în cele trei luni până la sfârșitul lunii martie, un ritm mult mai scăzut în comparație cu 60-150% din 2021, dar posibil suficient de solid pentru a liniști piețele, scrie Reuters.
Potrivit analiștilor de la banca Morgan Stanley, câștigurile ar putea depăși estimările în acest trimestru, dar afirmă că, având în vedere contextul stagflaționist și presiunile pe marjă, ar putea avea loc un nou ciclu de retrogradare a câștigurilor.
De asemenea, brandurile de lux sunt văzute ca rezistente la presiunile inflaționiste, având în vedere puterea lor de stabilire a prețurilor. LVMH, grupul care deține compania de haine de lux Louis Vuitton, a declarat săptămâna trecută că va continua să crească prețurile, în ciuda tensiunilor geopolitice și a blocajelor din China.
Morgan Stanley avertizează asupra riscului de scădere pentru sectoare precum băncile, companiile de construcții și bunurile de capital.
Printre marile companii care vor raporta săptămâna viitoare cifrele pentru început de an se numără gigantul de bunuri de larg consum Unilever, producătorul Nivea Beiersdorf, precum și băncile UBS și Barclays.
Potrivit datelor Refintiv, furnizor global american-britanic de date și infrastructură de pe piața financiară, arată că analiștii se așteaptă acum ca veniturile din 2022 în Europa să crească cu peste 11%, față de 7% în ianuarie.