Opera din Craiova, aflată în subordinea Primăriei locale, a scos în SICAP un contract de 1,8 milioane lei pentru servicii de vânzare și promovare a festivalului IntenCity, un fel de Untold al Olteniei, dar cu un mix de stiluri muzicale, de la disco la latino, trecând prin electronică, care va avea loc la sfârșitul lunii august pe stadionul „Ion Oblemenco”. Firma ce va fi selectată trebuie să vândă biletele și abonamentele de participare, să vireze banii la Direcția locală de taxe și impozite, să tiparească afișele și logo-urile festivaluilui și să se ocupe de tot ce înseamnă promovare, inclusiv de alegerea partenerilor și promoterilor.
Descrierea festivalului, după cum apare în SICAP: “…trei stiluri muzicale diferite ce vor alcătui coloana vertebrală a unui eveniment incendiar menit să facă istorie în lumea marilor festivaluri. Coloana sonoră a acestui festival va avea trei capitole distincte: – o primă seară (26 august) în care Craiova se transformă în cea mai mare Diskoteka în aer liber, datorită unui maraton concertistic din stilul anilor 80-90; – în cea de-a doua seară (27 august), seara House va fi dedicată muzicii electronice, Craiova transformându-se într-un club select în care vor evolua DJ de renume și artiști internaționali; – ultima seară (28 august), Latino Party, va fi dedicată starurilor internaționale ale muzicii latino. Opera Română Craiova și-a propus să dedice acest concept unei varietăți de genuri și influențe muzicale, din dorința de a se adresa unui public cât mai numeros. Zona adiacentă Complexului Sportiv Craiova (inclusiv spațiul Stadionului Tineretului) va fi animată de alte evenimente conexe. Proiectul urmărește să resemnifice spațiul public și să ajute comunitatea locală să înțeleagă mai bine rolul artelor și al culturii, prin intermediul unor întâlniri neobișnuite între artiști, spații și public”
În ceea ce privește promovarea InterCity, Primăria arată ce vrea: “Având în vedere că serviciile de promovare sunt necesare pentru un festival internațional de muzică, este necesară implementarea unui mix de PR & publicitate online și offline pentru îndeplinirea obiectivelor propuse. Obiective Strategia de Promovare: Obiective specifice: I. Crearea identității Festivalului Craiova IntenCity II. Promovarea Festivalului Craiova IntenCity (național și internațional) III. Promovarea Operei Române Craiova si a Municipiului Craiova pe harta evenimentelor internaționale Obiective generale: Prezentarea Strategiei de Promovare trebuie să includă, de asemenea, printre altele: – identificarea audienței, public țintă targetat din România și din țări învecinate (Bulgaria, Serbia, Ungaria, Grecia etc.), fără a se limita la acestea, dacă este cazul; – calendar de activități de marketing; – calendare comunicare (de la anunț eveniment, anunț bilete, line-up, promovare oraș, informații acces etc.); – nominalizare activități necesare pentru creșterea notorietății; – propunere parteneri care să devină promotorii/ambasadorii festivalului. Serviciile de promovare a evenimentului Craiova IntenCity, cu acordul prealabil al autorității contractante, trebuie să includă următoarele: a) campanii de comunicare în PRESA SCRISĂ/ONLINE b) campanii de comunicare la RADIO c) campanii de comunicare la TELEVIZIUNE d) campanii de promovare SOCIAL MEDIA e) servicii de publicitate OUTDOOR f) materiale promoționale g) Servicii conexe”, se arată la descrierea licitației.
Ofertele pentru acest contract scos la licitație se desfac repede, în 9 mai. Departajarea lor se face în funcție de preț și orice modalitate de promovare suplimentară se angajează o firmă să aducă, fie mai multe spoturi pe TV sau radio, fie câte afișe “foarte mari” pot să pună
Festivalul IntenCity a fost aprobat, în urmă cu o săptămână, prin votul a aproape toți consilierii din Consiliul Local, indifferent de culoarea politică. LOV a argumentat că trebuie organizat un astfel de festival, pentru că “e important”. “E important să fim văzuți anul acesta, cu ce fel de genuri muzicale venim, cu ce fel de artiști, astfel încât abia de anul viitor să poată să aleagă. Din punctul nostru de vedere, perioada e foarte bună, pentru că în ultimul week-end din august cam toată lumea și-a terminat vacanțele. Noi sperăm să avem o prezență nu numai din rândul craiovenilor, având în vedere că publicitatea se face și pentru Bulgaria, Serbia, Ungaria. Genurile muzicale le-am ales și în funcție de gusturi, dar, având în vedere că e un festival care poate să concentreze mai multe genuri, să știți că anul viitor nu excludem să fie Metallica, de exemplu sau altceva, tocmai pentru că este permisiv un festival”, spunea, în 21 aprilie, edilul Craiovei.