Românii și-au reluat intențiile de călătorie în străinătate, o dată cu ridicarea restricțiilor anti-COVID-19, și se orientează către destinațiile tradiționale pentru vacanța de vară – Grecia, Turcia, Bulgaria, arată o analiză a Google asupra căutărilor legate de călătorii, realizată pe ultimii 3 ani. O serie de trenduri ce au crescut în pandemie continuă să-și păstreze popularitatea, spun cei de la Google. Este vorba despre cazările care oferă un grad mai ridicat de intimitate și risc mai redus de contagiune.
Potrivit datelor Google, intenția românilor de a călătorii în 2022 este mai mare decât în 2019: volumul căutărilor legate de călătorii (destinații, cazare, transport) a fost în mai 2022 cu 35% mai mare decât în aceeași lună din 2019. Cea mai mare creștere în căutări de cazare a fost pentru destinațiile internaționale: +32%, în perioada martie – mai 2022, față de aceeași perioadă din 2019. În același timp, căutările de cazări în țară au scăzut cu 2% în același interval.
Cele mai căutate destinații de vacanță din străinătate ale românilor sunt Grecia, Turcia și Bulgaria, conform căutărilor pentru cazare. Căutările românilor după zboruri internaționale au crescut și ele semnificativ anul acesta: +46% în ultimele 3 luni față de 2019. Cele mai populare destinații pentru zboruri, potrivit căutărilor pe Google, sunt Italia, Spania și Marea Britanie.
Ridicarea restricțiilor a însemnat și o creștere a interesului din străinătate pentru călătorii și vacanțe în România. Datele Google arată că Germania, Marea Britanie și Italia sunt țările din care se fac cele mai multe căutări legate de cazări în România. Tot acestea sunt și țările din care se caută cel mai mult zboruri către țara noastră – ordinea lor în top este diferită.
„Date din căutările pe Google ne arată că interesul românilor pentru vacanțe și călătorii a revenit în 2022, o dată cu ridicare restricțiilor anti-COVID. Românii se orientează din nou către destinații din străinătate, cele mai căutate țări fiind cele deja tradiționale pentru petrecerea concediului de vară: Grecia și Turcia. În primăvara acestui an, românii au căutat cazări în destinații internaționale chiar mai mult decât în 2019. Căutările pe destinații și cazări din România rămân majoritare, însă eliminarea restricțiilor de călătorie internaționale a adus o scădere a lor față de 2019”, a arătat Oana Dumitrescu, industry manager Google România.
O serie de trenduri ce au crescut în pandemie continuă să-și păstreze popularitatea, spun cei de la Google. Este vorba despre cazările care oferă un grad mai ridicat de intimitate și risc mai redus de contagiune. Datele Google arată că cele mai mari creșteri între tipuri de cazare se înregistrează pentru campinguri și închirieri de vile – peste 60% în ultimele 3 luni ale acestui an față de aceeași perioadă din 2019. În același timp, cererea pentru opțiuni tradiționale de cazare – precum hoteluri sau stațiuni – este în creștere solidă, de 33%.
Informații despre trendurile de călătorie din toată lumea, inclusiv România, sunt oferite de Destination Insights. Acesta este un instrument cu date despre destinațiile pe care oamenii dintr-o țară le caută, în interiorul sau în afara ei, precum și date despre zonele unde sunt persoane interesate să călătorească în țara selectată.
Și operatorii interni constată un interes crescut pentru vacanțe.
Anul 2022 este unul ar revenirii pentru turiștii români, au transmis reprezentanții Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism (ANAT), într-o analiză Economedia.